پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
مربی تیم ملی تکواند گفت: به مردانی اولتیماتیوم داده‌ایم که اگر در مسابقات بعدی نتیجه نگیرد در اردوی تیم ملی او را دیگر نخواهیم دید.

شعارسال: علیرضا نصر‌آزادانی مربی تیم ملی تکواندو ایران درباره نتایج ضعیف ملی پوشان ایران در گرندپری مراکش و حذف زودهنگام تکواندوکاران گفت: «متاسفانه ما خودمان هم از نتایچی که به دست آمد راضی نیستیم و انتظارمان این بود که تکواندوکاران بهتر کار کنند اما واقعیت امر این است که سطح مسابقات گرندپری واقعا بالاست، البته که این توجیه خوبی برای کسب این نتایج نیست اما واقعا به قدری سطح این رقابت ها بالاست که قابل قیاس با مسابقات دیگر نیست و نه تنها کشور ما بلکه کشورهای دیگر آنطور که انتظار می رفت نتیجه نگرفتند.»

وی ادامه داد: «‌تیم روسیه با هشت قهرمان جهان و المپیک به این رقابت‌ها آماده بود که همه آنها از نام داران تکواندو در جهان بودند اما همین تیم قدرتمند روسیه از بین هشت تکواندوکاری که به این مسابقات اعزام کرده بود تنها یک نفر به فینال صعود کرد که همان یک نفر هم ناک اوت شد و هفت تکواندوکار دیگر همگی حذف شدند. این نکته را عنوان کردم تا همه متوجه سطح بالای این رقابت ها شوند البته همانطور که گفتم دنبال بهانه برای ناکامی و شکست نیستیم همه ما در کادرفنی در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر نواقص خودمان را برطرف کنیم و بتوانیم در گرندپری لندن که اواخر مهرماه برگزار می‌شود بهترین نتیجه را بگیریم و به مدال طلا برسیم.»

نصر آزادانی در مورد عملکرد فرزان عاشورزاده و سجاد مرادنی اظهار کرد: «متاسفانه سجاد خواسته ما را برآورده نکرد و به او هم اولتیماتیوم داده‌ایم که اگر در مسابقات بعدی نتیجه نگیرد در اردوی تیم ملی او را دیگر نخواهیم دید، چرا که به نظرم کادرفنی برای او همه شرایط را فراهم کرده اما از یک جای به بعد دیگر این تکواندوکار است که باید خودش را به همه ثابت کند. همانطور که گفتم نه تنها کادرفنی بلکه همه خانواده تکواندو از سجاد می‌خواهند که خودش را پیدا کند و در مسابقات بعدی قدرتش را به همه نشان دهد و قدرت بدنی اش را بالا ببرد. این زنگ خطر برای او به صدا در آمده و باید انگیزه از دست رفته اش را دوباره پیدا کند.»

وی گفت: «‌اما در مورد فرزان من فکر می کنم او می توانست به فینال راه پیدا کند و مدال خوش رنگی را کسب کند اما در ثانیه های آخر با اختلاف تنها یک امتیاز نتیجه را واگذار کرد اما با این حال همه ما به او ایمان داریم و مطمئنا در مسابقات بعدی فرزان به روزهای اوجش بر می گردد. او مدتهاست که در مسابقات و اردوها نبوده و به نظرم مدال برنز شروع خوبی برای او خواهد بود و در آینده هم به طور حتم بهتر خواهد شد.»

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به علت بی انگیزگی سجاد مرادنی گفت: «مسائلی وجود دارد که ما خودمان هم در مورد آن مطلع هستیم اما زندگی شخصی و خصوصی اوست و ما حق دخالت در آن را نداریم اما آن چیزی که مشخص است اینکه او سجاد مرادنی همیشگی نیست و باید هر چه زودتر تصمیمش را بگیرد و برای حضور در تیم ملی باانگیزه کار کند و نتیجه بگیرد. یکی از مشکلات بزرگی که سجاد مرادنی در تیم ملی ایران دارد این است که رقیب تمرینی خوبی ندارد و از همین روی احساس خطر نمی کند. متاسفانه ما هنوز نتوانستیم تکواندوکاری در این وزن بسازیم که او از این بابت احساس خطر کند و شاید یکی از دلایل عدم نتیجه گیری اش هم همین موضوع باشد.»

نصر آزادانی در رابطه با صحبت از مانکن شدن سجاد مرادنی گفت: «در مورد این موضوع ما حق دخالت در مورد زندگی شخصی او را نداریم. اما در مورد تیم ملی باید تکلیفش را با خودش مشخص کند و به این موضوع باید کاملا واقف شود که همه از او توقع کسب مدال و بهترین نتیجه را دارند.»

مربی تیم ملی تکواندو همچنین در پاسخ به اختلافاتی که در تیم ملی و عدم حضور خدابخشی و اسبقی به وجود‌آمده گفت: «به دنبال حل این مشکل هم هستیم و تا همین چند روز آینده اخباری خوبی در مورد آنها خواهیم شنید.»

وی در پایان گفت: «ما حدودا 20 روز دیگر باید به مسابقات گرندپری لندن برویم که اواخر مهرماه برگزار می شود، برای این مسابقات 14 تکواندو کار به اردوی تیم ملی دعوا کردیم که 6 نفر در سه وزن در این مسابقات شرکت خواهند کرد. همه ما به دنبال این هستیم که با همدلی خانواده تکواندو تیم را به موفقیت برسانیم. ما چهار سال پیش در همه گرندپری‌ها مدال می گرفتیم، اما در المپیک نتیجه‌ای نگرفتیم. در حال حاضر تمام این گرند پری‌ها مسیر موفقیت ما را در المپیک 2020 هموار می کند و برنامه مان برای سه سال دیگر و کسب چهار مدال المپیک است و در این راه هم به کمک همه بزرگان تکواندو نیاز داریم و البته که چندین بار هم از آنها کمک خواستیم. تکواندوی ایران پتانسیل بالایی دارد اما برای موفقیت نیاز به همدلی و کمک دارد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 6مهر 96، کد مطلب:289717 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین