پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در کشور به دلیل عدم شفافیت مالی است، گفت: مشاغل یزد مکلف به نصب صندوق مکانیزه فروشگاهی می‌شوند.

شعار سال: منوچهر اسدی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه هر سال برای ادارات کل مالیاتی استان‌ها سهمیه مالیاتی در نظر گرفته می‌شود اظهار داشت: سال گذشته با ارائه تسهیلات ویژه به پرداخت کنندگان مالیاتی استان، توانستیم صد در صد سهمیه مالیات در نظر گرفته شده برای استان را وصول کنیم.

وی رتبه نخست استان یزد در وصول مالیات را رد کرد و گفت: این موضوع که یزد بیشترین مالیات در کشور را دریافت می‌کند درست نیست و تقریبا 50 درصد مالیات کل کشور در تهران وصول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه معتقدیم که فرار مالیاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع به زیرساخت‌ها بر می‌گردد و با توجه به اینکه افراد می‌توانند در فضای غیرشفاف فعالیت کند، طبیعی است که پدیده فرار مالیاتی هم به وجود می‌آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد بزرگترین تغییر و تحول در نظام مالیاتی کشور از سال 95 به این طرف را جرم انگاشتن فرار مالیاتی دانست و ادامه داد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی، سازمان مالیاتی در درجه نخست طرح جامع مالیاتی را شروع کرده است.

اسدی افزود: یکی از این پروژه‌ها پروژه تکمیل بانک‌های مالیاتی است و همه افراد واجد شرایط مکلف شدند که اطلاعات مالی خود را به صورت فصلی ارائه نمایند.

وی نصب صندوق‌های مکانیزه فروش را یکی دیگر از اقدامات در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی دانست و افزود: به وسیله این طرح بسیاری از مشاغل مکلف می‌شوند که صندوق مکانیزه فروش نصب کنند و طبیعی است که در این صورت اطلاعات شفاف به وجود می‌آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تاکید بر اینکه طبق قانون سازمان امور مالیاتی مجوز یافته که به حساب‌های بانکی افراد دسترسی داشته باشد، گفت: این دسترسی به استان‌ها داده نشده ولی برای مبارزه با پول‌شویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، این طرح در کشور انجام می‌شود.

اسدی با تاکید بر اینکه میزان فرار مالیاتی مشخص نیست، خاطرنشان کرد: اعداد و ارقامی که بعضا توسط برخی ادارات و نهادها بیان می‌شود به صورت تخمینی و تقریبی است و انحراف آن از واقعیت زیاد است چرا که خیلی از برآوردها بدون کسر مشاغل معاف از مالیات در نظر گرفته می‌شود.

وی مالیات بر ارزش افزوده را نوعی مالیات مدرن دانست و در ارتباط با اینکه این نوع مالیات را چه کسی باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد: این نوع مالیات را مصرف کننده باید بپردازد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 تیر 1394، کد مطلب: 1460524:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین