پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان دشتی گفت: در سال جاری مبلغ 11 میلیارد و 400 میلیون تومان ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دشتی واریز شده است. واریز بیش از 11 میلیارد تومان ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های دشتی
شعارسال: حسین کردوانی ژیش از ظهر امروز در جلسه هم افزایی و توانمند سازی اصناف شهرستان دشتی گفت: در سال 1394 از محل ارزش افزوده مبلغ 11 میلیارد و 400 میلیون تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری در شهرستان دشتی واریز شده است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان دشتی افزود: این اعتبارات جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی به شهرداری‌های خورموج، بادوله، کاکی و شنبه و دهیاری‌های شهرستان دشتی تخصیص یافت.در چهار ماهه اول سال جاری 4 میلیارد و 600 میلیون تومان به حساب شهرداری‌های شهرستان واریز شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع این اعتبار 2 میلیارد تومان به حساب شهرداری خورموج،550 میلیون تومان به حساب شهرداری کاکی، مبلغ 200 میلیون تومان به حساب شهرداری بادوله و 187 میلیون تومان به حساب شهرداری شنبه واریز شده است.

کردوانی تعداد اظهارنامه دریافتی بابت عملکرد سال 94 مشاغل در شهرستان دشتی را 2 هزار و 349 فقره عنوان کرد.

وی به وصولی درآمدهای مالیاتی در 7 ماهه سال 1395 اشاره کرد و ادامه داد: در 7 ماهه نخست سال جاری 100 درصد درآمدهای مالیاتی دردشتی محقق شده است.

کردوانی گفت: در قانون برنامه پنجم کشور دولت موظف شده است عمده هزینه جاری خود را از محل مالیات تامین و پیش بینی کند.

وی افزود: در قانون بودجه برای سال 95 مبلغ 87 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی مستقیم و ارزش افزوده پیش بینی شده است که توسط سازمان امور مالیاتی 90 درصد درآمدهای مالیاتی کشور در شش ماهه نخست امسال محقق شده است.

کردوانی یادآورشد: این سهم در درآمدهای مالیاتی 38 درصد بودجه است درحالی که سهم درآمدهای نفتی 26 درصد است و این نشان دهنده این است که سهم درآمدهای مالیاتی از سهم درآمدهای نفتی پیشی گرفته است.

وی افزود: سهم مالیات در تولید ناخلص در دنیا 20 درصد و در کشور ما حدود 7 درصد است که در برنامه ششم باید به 10 درصد برسانیم. یکی از مهم‌ترین راه‌های نجات اقتصاد کشور جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی به جای سرمایه‌های نفتی است و هدف سازمان مالیاتی کشور این است که با رضایتمندی مردم و تمکین آنها بتواند مالیات‌های را عادلانه وصول کند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با استفاده از کالاهای داخلی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید جوشش و جریان اقتصادی کشور درون زا باشد.

کردوانی تصریح کرد: استفاده از کالاهای داخلی تنها راهکار این امر مهم است که با جلوگیری از ورود کالاهای خارجی، تولید و اشتغال را در جامعه رونق دهیم که با این کار می‌توانیم تورم را مهار و باعث افزایش ثروت ملی در کشور خواهد شد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی متولی دو پروژه در کشور است که یکی طرح جامع مالیاتی که چیزی کمتر از طرح نظام سلامت در کشور نیست که شامل پنج محور و 32 پروژه است و اهداف خوبی را دنبال می‌کند.

کردوانی ادامه داد: یکی از اهداف این طرح افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی است که با کاهش و حذف تشریفات ذاهد و ارائه خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی بتوانیم این رضایمندی را بیشتر کنیم.

وی افزود: دومین طرح نهایی کردن مالیات برارزش افزوده است که دارای چند پروژه ازجمله صندوق مکانیزه فروش و اجرای مرحله هفتم نظام مالیات بر ارزش افزوده که شامل تمامی اشخاص حقوقی می‌شود درپی خواهد داشت.

کروانی به اظهارنامه‌های مالیاتی در دشتی اشاره کرد و یادآور شد: در ماه‌های خرداد و تیرماه امسال شاهد مشارکت چشمگیر شهروندان برای ارائه اظهارنامه مالیاتی بودیم که در نوع خود کم سابقه و بی نظیر بود و این تعاملی بود که بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیاتی وجود داشت.

وی افزود: خود اظهاری که در سال جاری امور مالیاتی عنوان کرد یکی از بی‌نظیرترین توافقاتی بود که سازمان امور مالیاتی با اصناف انجام داد که مالیات سال 94 نسبت به سال 93 هیچ گونه افزایشی در مشاغل بند ج نداشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ترنم دشتی، تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1395، کدخبر: 63593، www.tarnamedashti.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
دست شهرداری برای عمران پس خوب باز شده دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین