پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار رقبه وقفی در استان یزد دارای کاربری کشاورزی است که متاسفانه عمده آن ها فاقد درآمد هستند.

شعار سال: حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده چهارشنبه در جلسه‌ای با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان یزد با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از موقوفات استان یزد کاربری کشاورزی دارد، اظهار داشت: عمده این رقبات به دلیل خشکسالی های متعدد اکنون فاقد درآمد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد موقوفات استان یزد دارای کاربری کشاورزی است، افزود: این میزان شامل ۱۵ هزار رقبه وقفی در مناطق مختلف استان می‌شود.

زارع‌زاده تاکید کرد: این میزان موقوفه کشاورزی در سطح استان، لزوم ارتباط بیشتر میان ادارات اوقاف و امور خیریه و جهاد کشاورزی استان را ضروری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: باید تلاش شود تا این موقوفات با توجه به اینکه تغییر نیت واقف مجاز نیست، احیا شوند و هر چه سریع‌تر به بهره‌وری اقتصادی برسند تا هم در زمینه کارآفرینی و اشتغال موثر واقع شوند و هم به نیت واقفان عمل شود.

وی بر لزوم اخذ سند مالکیت موقوفات دارای کاربری کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: با ثبت قانونی موقوفات، از تصرف آنها جلوگیری می‌شود.

زارع‌زاده تصریح کرد: البته اجرای برخی طرح‌ها از جمله اصلاحات ارضی در رژیم سابق، اکنون مشکلاتی را برای اراضی وقفی ایجاد کرده که لازم است با تشکیل کارگروهی، این مشکل برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوان با احیای اراضی موقوفه کشاورزی، هم در زمینه تولید و هم در زمینه اشتغال گام‌های موثری برداشت و با عمل به نیت واقف، مروج سنت حسنه وقف باشیم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396، کد مطلب: 4029036:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین