پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
تیم جودو نوجوانان ایران با ۱۰ جودوکار تنها موفق به کسب دو مدال برنز شد تا ضعیف‌ترین نتیجه طول تاریخ نوجوانان در قهرمانی آسیا در "بیشکک" رقم بخورد.

شعار سال: یازدهمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در حالی از روز پنج شنبه با حضور 155 جودوکار از 14 کشور به میزبانی قرقیزستان در بیشکک آغاز شده است که جمعه این رقابت‌ها به پایان رسید و تیم ملی کشورمان تنها موفق به کسب دو مدال برنز توسط علی امینی و علی یوسفی شد.

تیم نوجوانان ایران با این دو مدال در مکان هشتم جدول توزیع مدال‌های رده پسران قرار گرفت و قزاق‌ها با کسب دو مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز عنوان سکوی قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردند.

جودوی تاجیکستان نیز با دو کسب دو مدال طلا نایب قهرمان این دوره از مسابقت شد و مغولستان نیز با کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره در سکوی سوم قرار گرفت.

تیم های قرقیزستان، ازبکستان، چین تایپه و کره جنوبی بالاتر از ایران چهارم تا هفتم شدند.

تیم ملی نوجوانان جودوی ایران سال 94 با کسب یک مدال طلا و سه برنز به کار خود پایان داده بود و در سال 95 نیز با کسب چهار برنز به کار خود پایان داده بودند. این دوره از مسابقات بدون حضور ژاپن، کره شمالی و چین برگزار شد، اما متاسفانه تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات حتی یک فینالیست نداشت.

ما در دوره‌های قبل نیز حتی در بخش بانوان مدال داشتیم. سال 95 مریم بربط مدال نقره و سال 94 شیوا جهانگیری مدال برنز کسب کرده بود.

محمد جناب زاده به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان، رضا چاه خندق به عنوان مربی، علی انصاری به عنوان مدیر تیم و عباس سلگی هم به عنوان دبیر تیم‌های ملی کنار ملی پوشان حضور دارد. این تیم بیش از 7 ماه در اردوها داخلی تمرینات خود را پیگیری می‌کرد که حتی در اردوی تدارکاتی برون مرزی آلمان نیز و مسابقات به مدت 10 روز حضور داشتند.

لازم به یادآوری است که پس از انتخاب شدن محمد درخشان به عنوان رئیس فدراسیون، مهدی ذاکری به عنوان مربی نوجوانان منصوب شد، اما در ادامه فعالیت تیم ملی نوجوان بدون هیچ بازتاب خبری از سوی فدراسیون این مربی برکنار شد. در بخش بانوان هم تیم ملی نوجوانان تنها یک شرکت کننده داشت و این در حالی است که طی سال‌های گذشته تیم ملی جودو نوجوانان بانوان با تعداد بیشتری راهی مسابقات می‌شد.

تیم ملی نوجوان ایران در حالی در قرقیزستان نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد که تا یک ماه آینده باید در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کند. حالا سوال اینجاست که آیا با این ناکامی جودوی نوجوانان ایران در تاتامی قهرمانی جهان حرفی برای گفتن خواهد داشت یا خیر؟!

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 تیر 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۴۲۳۰۰۰۹۱۳:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین