پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: جابه جایی‌ جمعیت، پوشش تحصیلی استان را بر هم زده‌ است.

شعار سال: داوود بهبودی دیشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تشکر از اقدامات شایسته دستگاه تعلیم و تربیت در راستای ارتقاء کیفی تحصیل دانش‌آموزان اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و فشار از روی معلمان و مدیران برداشته شده ولی همچنان فشار زیادی روی کادر اداری اداره کل آموزش و پرورش وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع مهاجرت در استان گفت: مهاجرت یکی از واقعیت‌های استان ماست که باید قبول کنیم و البته این موضوع گریبان‌گیر سایر استان‌ها نیز است و شهر تبریز ۲۵ درصد حاشیه‌نشینی دارد که قبل جدای از مهاجرت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دو سوم مهاجرت استان آذربایجان‌شرقی درون استانی است، گفت: ۴۰ درصد شهروندان استان در خود تبریز زندگی می‌کنند که ۴۴ درصد دانش‌آموزان استان در آن درس می‌خوانند.

وی خاطرنشان کرد: اگر صددرصد پوشش تحصیلی داریم، باید تحلیل درست از ورود و خروج داشته باشیم که با جابه جایی جمعیت، پوشش تحصیلی استان را بر هم زده‌ است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقیافزود: نسبت خروج باسوادها از استان بیشتر از ورودی در استان است.

وی با اشاره به آمار آموزش و پرورش استان در خصوص اینکه ۹۰ درصد پایه اول، دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند،گفت: در آمار تکرار پایه تاکید روی این بود که ۵۰ درصد پایه اولی‌ها که پیش دبستانی ندیده بودند مردود شده‌اند ولی این آمار نشان می‌دهد که ۵۰ درصد دیگر که پیش دبستانی دیده‌اند نیز مردود شده‌اند که نیاز به توجه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی در پاسخ به گلایه از سرانه فضای آموزشی افزود: طبق استاندارد بیشترین دلیل برای کاهش فضای آموزشی مدارس غیردولتی و خصوصی است که در کاهش سرانه اثر گذاشته است.

وی افزود: باید تمام مدارس نیازمند به تعمیر و یا تخریب شناسایی شده و از نو ساخته شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تمام امکانات و تجربه در خدمت آموزش بوده و از این رو افرادی که در مهدهای بهزیستی فعالیت می‌کنند نیز مدنظر آموزش و پرورش قرار دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (آذربایجان شرقی)، تاریخ انتشار 26 تیر 96 ، کد مطلب: 13960425002046:www.azarbaijan-sharghi.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین