* ده خطای مهلک بازاریابی
۱. شرکت به حد کافی بازار محور و مشتری مدارنیست.
۲. شرکت به اندازه کافی با بازارهای هدفش آشنا نیست.
۳. شرکت به اندازه کافی رقبایش را مشخص و رصد نمی کند.
۴. شرکت روابطش با گروه های ذینفع را به خوبی مدیریت نمی کند.
۵. شرکت در یافتن فرصتهای جدید بازاریابی ضعیف عمل می کند.
۶. برنامه های بازاریابی و فرایند برنامه ریزی شرکت کارآمد نیستند.
۷. شرکت استراتژی های مناسبی در زمینه محصولات و خدمتش ندارد.
۸. مهارتهای شرکت در زمینه های مدیریت نام های تجاری و ارتباطات بسیار ضعیت است.
۹. واحد بازاریابی شرکت به خوبی سازماندهی نشده است و نمی تواند به صورت اثربخشی و کارآمد عمل کند.
۱۰. شرکت به اندازه کافی از فناوری های روز استفاده نمی کند.
* ده فرمان بازاریابی
۱. شرکت باید بازارش را به خوبی بخش بندی کند، بهترین بخش ها را انتخاب کند و موضع قوی ای را در تمامی بخش های منتخب اشغال کند.
۲. شرکت باید نیازها، ادراکات، ترجیحات و رفتارهای مشتریانش را به خوبی شناسایی و کارمندانش را برای خدمت رسانی بهتر به مشتریان و جلب رضایت آنها تشویق کند.
۳. شرکت باید رقبای اصلی اش و نقاط قوت و ضعف آنها را به خوبی شناسایی کند.
۴. شرکت باید ارتباطات مناسبی را با شرکای تجاری اش برقرار و از اقدامات مناسب آنها حمایت کند.
5. شرکت باید فرایند مناسبی را برای شناسایی فرصتها و رتبهبندی و انتخاب بهترین آنها ایجاد کند.
۶. شرکت باید سیستم برنامه ریزی بازاریاباش را به خوبی مدیریت وبرنامه های بلندمدت و کوتاه مدت دقیقی را طراحی کند.
7. شرکت باید آمیخته محصولات و خدماتش را به خوبی کنترل و مدیریت کند.
۸. شرکت باید نام های تجاری قویای را ایجاد و از کارآمدترین و به صرفهترین ابزارهای ارتباطی استفاده کند.
۹. شرکت باید روح بازاریابی را در تمامی بخشی ها و واحدهایش حاکم کند.
۱۰. شرکت باید فناوری های روز را به طور مستمر رصد کند. و آنهایی که باعث کسب مزایای رقابتی می شوند را به کار گیرد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشاورین کسب و کار هگز، تاریخ انتشار: 1396، کدخبر: - ، www.Hex-cons.com