پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
یک از دبیران روزنامه هاآرتز اسرائیل با انتقاد از اظهار نظر رییس جمهور فرانسه درباره این که مخالفت با صهیونیزم شکلی از یهودستیزی است، صهیونیزم ستیزی را مقاومت در مقابل نژادپرستی و آپارتاید خواند

شعارسال: به نقل از آرتوز شوا، اساف رونل، دبیر سرویس بین الملل روزنامه هاآرتز اسرائیل اظهارات اخیر امانوئل مکرون درباره این که صهیونیزم ستیزی شکل تازه ای از یهودستیزی است را مورد انتقاد قرار داد.

مکرون روز یک شنبه گفت: «ما هیچگاه تسلیم پیام های نفرت آمیز نخواهیم شد، ما هیچ گاه تسلیم صهیونیزم ستیزی نخواهیم شد، چرا که ابداع دوباره یهود ستیزی است».

رونل در پاسخ به ماکرون در توییتر، این مقایسه را رد کرد و صهیونیزم را «ذاتا نژادپرستانه» خواند. او همچنین از صهیونیزم ستیزی به عنوان «مقاومتی» در برابر دیو مدرن صهیونیزم ستایش کرد.

او نوشت: «رییس جمهور امانوئل مکرون عزیز، اشتباه می کنید- صهیونیزم ستیزی مقاومت درباره نژادپرستی ذاتی صهیونیزم امروزی است. این یهودستیزی نیست».

دبیر روزنامه چپ گرای هاآرتز در ادامه و در پی بحث با امانوئل ناوون، کارشناسی سیاست خارجی فرانسوی- اسرائیلی، صهیونیزم را به آپارتاید متهم کرد.

رونل همچنی برخلاف بسیاری از چپ گراها، نه اشغالگری های 1967، بلکه تاسیس رژیم اسرائیل در سال 1948 را به عنوان نمونه «آپارتاید» ذکر می کند.

این اظهارات رونل با واکنش تند هواداران اسرائیل رو به رو شد تا جایی که او مجبور شد بار دیگر جواب منتقدان را بدهد.

او در توییتر خود نوشت: «فعالان هوادار اسرائیل به خاطر آن چه نوشتم به روزنامه من حمله کردند. [این حملات] چیزهای زیادی درباره درک آنها از آزادی رسانه و آزادی بیان می گوید».

روزنامه نگار هاآرتز بار دیگر صبح امروز در توییتر خود به «قاطی کردن» یهودستیزی و صهیونیزم ستیزی حمله کرد و رژیم اسرائیل را متهم کرد که «یهودستیزان صهیونیست» را مبری می کند.

او نوشت: «قاطی کردن یهودستیزی با صهیونیزم ستیزی تنها به مبارزه علیه یهودستیزی ضربه می زند. همچنین به درد ماستمالی یهودستیزان صهیونیست می خورد».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار: 27تیر1396، کدخبر: 368540: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
یادمون نره که ائنها هم همین حرف رو برای ما می زنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین