پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
یک روزنامه عبری‌زبان از ابراز تردید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به اقدامات آمریکا در تحقق صلح در خاورمیانه در جریان گفت‌وگویش با رئیس جمهوری فرانسه خبر داد.

شعارسال: روزنامه عبری زبان هاآرتص درباره گفت‌وگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نوشت، نتانیاهو در این گفت‌وگو نسبت به اقدامات و تلاش‌های آمریکا جهت تحقق صلح در خاورمیانه ابراز تردید کرد.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در پاسخ به ماکرون که بر حمایت کشورش از تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بازگرداندن دوباره دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به مذاکرات تاکید کرد، گفت: اجرای سریع طرح آمریکا دشوار خواهد بود، اطمینان ندارم که محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) بتواند به دلیل سیاست‌های داخلی فلسطین به تعهداتش پایبند بماند.

مسئولان اسرائیلی محتوای متن فرانسوی این گفت‌وگو را تایید کردند اما مسئولان فرانسوی تا این لحظه واکنشی نداشته‌اند.

نتانیاهو اولین بار روز یکشنبه در پاریس با ماکرون دیدار کرد.

در این گفت‌وگو که متن آن منتشر شده، نتانیاهو با اشاره به امضای توافقنامه‌ای با کشورهای عربی، مشابه و همسو با طرح صلح عربی، گفت:‌ تمام هدف اسرائیل همکاری با آمریکایی‌هاست اما اسرائیل روش متفاوتی را ترجیح می‌دهد.

در طرح صلح عربی که سال ۲۰۰۲ ارائه شد، پیشنهاد شده کشورهای عربی اسرائیل را در ازای عقب‌نشینی کاملش از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ میلادی که شامل قدس شرقی نیز می‌شود، به رسمیت شناخته و روابط خود را با تل‌آویو به حالت عادی درآورند.

با وجود انتقاداتی که نتانیاهو به برخی ابعاد این طرح از جمله چگونگی حل مساله پیچیده پناهجویان داشت، موافقت اولیه خود را با بخش‌هایی از آن اعلام کرد.

اما فلسطینی‌ها مخالفت خود را با هر اقدام و تلاشی از سوی اسرائیلی‌ها با هدف دور نگه داشتن آنها از مذاکرات اعلام و تاکید کردند که هر گونه صلحی با کشورهای عربی باید اول از طریق صلح با فلسطینی‌ها انجام شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح ارائه شده از سوی فرانسوا اولاند، رئیس جمهور پیشین فرانسه که بر اساس کنفرانس بین‌المللی صلح تدوین شده بود، به ماکرون گفت: طرح خوبی نبود.

آخرین دور از مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ میلادی بود.

ترامپ صلح در خاورمیانه را "توافقی اساسی" توصیف کرد و متعهد شد که به تلاش‌هایش برای ازسرگیری مذاکرات ادامه دهد.

وی در کاخ سفید میزبان نتانیاهو و عباس بود و در ماه مه نیز به منطقه سفر کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 28تیر1396، کدخبر: 493592: www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
به نفع شماست که نتانیاهوی غیر عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین