پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه مالیاتی استان گفت: سهم آذربایجان‌شرقی از کل درآمد های مالیاتی مستقیم و غیر مستقیم کشور دو درصد است.

شعار سال: غلامرضا شریفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: راز موفقیت کشور ها توسعه یافته و کشور هایی که در اقتصاد حرفی برای گفتن دارند، حاکم بودن نظام مالیاتی بر اداره کشور است، به طوری که بیش از 90 درصد هزینه های جاری کشور را از محل مالیات تامین می کنند.

وی با بیان اینکه مالیات پایدار ترین درآمدی است که دولت می تواند به آن تکیه کند، تصریح کرد: باید تامین درآمد های کشور، از درآمد های نفتی بودجه خارج شده و از درآمد های غیر نفتی که یکی از آن ها مالیات است، تامین شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصلی ترین رکن اقتصاد مقاومتی را بحث مالیات دانست و گفت: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، به تحقق درآمد های مالیاتی تاکید کرده اند، اگر با برنامه ریزی های لازم عدالت و مالیات حقوقی حق وصول شود ، کشور با درآمد مالیاتی اداره خواهد شد و نیازی به درآمد های نفتی در هزینه های جاری کشور نخواهد بود.

به گفته وی، نظام مالیاتی به عنوان شخص حقوقی، در مسائل مرتبط با این موضوع انجام وظیفه می کند و هر ساله در راستای فرهنگ سازی مالیاتی پیشرفت می کند، به طوری که در گذشته تعداد اظهار نامه ها خیلی محدود بوده این درحالی است که در خرداد ماه سال جاری، 160 هزار اظهار نامه اشخاص حقیقی مشاغل در سطح استان، به صورت الکتریکی به نظام مالیاتی ارسال شده است.

شریفی درخصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 96، اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده همانند سال گذشته معادل نه درصد است، که این رقم مطابق قانون شامل پنج درصد مالیات و سه درصد عوارض برای شهرداری ها و دهیاری ها و هم چنین یک درصد آن نیز مربوط به بخش سلامت است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به واریز 305 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها اظهار کرد: این عوارض ارزش افزوده به منظور عمرانی و آبادی شهر ها و روستا ها هزینه می شود؛ امروزه مشارکت مالیاتی در توسعه و پیشرفت استان نقش مهمی را ایفا می کند.

شریفی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های پیشرو در امر پیاده سازی طرح جامع مالیاتی است، ادامه داد: طرح جامع مالیاتی در تمام شهرستان های استان، پیاده شده و درحال حاضر در مرحله عملیاتی می باشد که امید است تا پایان سال جاری این طرح محقق شود.

تحقق 90 درصد درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی در سال گذشته

وی بیان کرد: باتوجه به پیش بینی درآمد های مالیاتی سال گذشته که 18 هزار میلیارد ریال بوده، 17 هزار میلیارد آن تحقق یافت که 52 درصد آن مربوط به سهم مالیات های مستقیم از محل درآمد قانون مالیات و 48 درصد آن سهم مالیات بر ارش افزوده است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی یکی از ابزارهای کنترل مصرف دخانیات را افزایش سهم مالیات بر مصرف دانست و گفت: فروشندگان سیگار به عنوان فعالان اقتصادی نسب به سود و درآمد خود مالیات را کسب می‌کند؛ به طوری که حدود 20 درصد مالیات از مصرف‌کنندگان به صورت مستقیم وصول می شود.

وی در بخشی از سخنان خود شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین مالیات را مالیات حقوق کارمندان دولت عنوان کرد.

شریفی در خصوص فرار مالیاتی اضافه کرد: کالاهای قاچاق که در مناطق مختلف بروز می‌دهد یکی از مصادیق فرار مالیاتی است؛ پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و فعالیت‌های زیرزمینی اقتصادی است.

مدیرکل امور مالیاتی در خصوص سهم مالیات پرداختی مس سونگون در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه عمده فعالیت‌های مس سونگون در استان کرمان است و در آذربایجان‌شرقی تمام فعالیت‌های این مجتمع مرتبط با صادرات است و صادرات که معاف از مالیات می‌باشد؛ بنابراین هیچ گونه مالیاتی به اداره‌کل امور مالیاتی استان پرداخت نمی‌شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 تیر 1394، کد مطلب: 964-7084-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین