پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
نماینده داراب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتدالگرایی در معرفی کابینه آینده دولت بسیار مهم است و گزینه‌های پیشنهادی دولت نیز باید برنامه کاری خوبی برای رفع مشکلات بویژه در حوزه اقتصاد دارا باشند تا بتوانیم از بحران های اقتصادی عبور کنیم.

شعار سالرضا انصاری، نماینده داراب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در کابینه بحث فرد مطرح نیست افزود: باید اول برنامه های گزینه های پیشنهادی را دید و بعد قضاوت کرد و زمانی که بررسی برنامه‌ها و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی برای وزارت مربوطه در جلسات پرسش و پاسخ چه در کمیسیون‌ها و چه در فراکسیون های مجلس مطرح شد، می توانیم قضاوت دقیق تری نسبت به گزینه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نگاه من به طور کلی صرف نظر از اینکه چه فردی به عنوان وزیر اقتصاد معرفی می شود این است که به وزارت اقتصاد نباید نگاه سیاسی داشته باشیم و نگاه ما باید این باشد که در شرایط فعلی که در اقتصاد کشور مشکل و چالش هایی داریم، فردی انتخاب شود که هم همراه و هم دل با دولت، برنامه ها و شعارهای رئیس جمهور در حوزه اقتصاد و هم اینکه کارآمد باشد تا بتواند برای حل مشکلات کشور برنامه ها و توانایی خوبی ارائه دهد.

انصاری با بیان اینکه اعدالگرایی در معرفی گزینه های معتدل یک اصل مهم و کاربردی برای توسعه کشور است، تصریح کرد: نگاه ما این است که هر نوع تندروی به توسعه کشور آسیب می رساند و اساسا برای اینکه بتوانیم در توسعه کشور بویژه در حوزه اقتصاد مدیریت خوبی داشته باشیم و برنامه ها را پیش ببریم نیازمند اعتدال هستیم. این امری واضح، علمی و بدیهی است و اساسا با تندروی و رفتارهای افراطی نمی توانیم مسیر توسعه کشور را پیش بریم و تا بحال هم وقتی به تاریخچه کشور نگاه می کنیم هر جا که تندروی صورت گرفته است ما آسیب دیده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزینه‌هایی که برای تصدی وزارت و دارایی معرفی می شوند باید برنامه محور باشند، گفت: بحث فرد در مدیریت اقتصاد مطرح نیست و ممکن است گزینه هایی برای وزارت اقتصاد وجود داشته باشد اما صحبت من جهت گیری دولت است، نباید ملاک در انتخاب نگاه شخص محور بلکه باید نگاه برنامه محور باشد ولی به اعتدالگرایی در انتخاب کاملا معتقد هستم.

وی یادآور شد: ممکن است برای وزارت اقتصاد چند گزینه برنامه محور، معتدل و کارآمد مطرح باشد اما حرف اساسی من این است که بعد معرفی کابینه از سوی رئیس جمهور نمایندگان مجلس با شنیدن برنامه هایشان دقیق تر می توانند در خصوص آن اظهار نظر کنند.

انصاری بزرگترین چالش اقتصادی کشور را اشتغال دانست و اظهار داشت: یکی از مهترین کارهایی که در این بخش باید انجام شود، جذب سرمایه گذاری است و مهمترین لازمه جذب سرمایه گذاری تامین امنیت سرمایه گذاری است. ما باید در دولت آتی امنیت سرمایه گذاری را افزایش دهیم و شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم و تلاش کنیم سرمایه گذار خارجی و همینطور سرمایه گذار داخلی با انگیزه وارد این حوزه شوند.

نماینده داراب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق بررسی هایی که صورت گرفته است، برای اینکه بتوانیم رشد اقتصادی پایدار 8 درصد داشته باشیم و بتوانیم به هدف گذاری که برای اشتغال انجام داده ایم دست پیدا کنیم سالانه نیاز به 700 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور داریم و این سرمایه گذاری 700 هزار میلیارد تومانی در کشور نیازمند یک عزم، برنامه ریزی، همکاری و همراهی جدی در تمام دستگاه های کشور است که وزارت اقتصاد هم یکی از این دستگاه هاست و وزارت اقتصاد یکی از موضوعات مهم در ایجاد اشتغال است.

وی ایجاد کسب و کار را یکی دیگر از چالش های مهم در حوزه اشتغال مطرح کرد و افزود: برای شکل گیری و پایداری و دوام کسب و کار موانع متعددی در کشور داریم و که بخشی از آن موانع اداری و قانونی در اداره هاست که خود دولت برای حل آن باید اقدام کند و وزارت اقتصاد یکی از این دستگاه هاست که باید برای حل، رفع مشکلات و موانع شکل گیری کسب و کار و تداوم پایدار آن تلاش کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه کسب و کارهای ICT و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت هایی است که می توانیم کسب وکارهای زیادی برای فارغ التحصیلان شکل دهیم و ظرفیت بالایی برای اشتغال در کشور داریم. در حال حاضر بازار 40 هزار میلیارد تومانی در حوزه وجود دارد که اگر این بازار خوب مدیریت و شرایط برای آن فراهم شود می توانیم بخش قابل توجهی از چالش های حوزه اشتغال را برطرف کنیم که این هم نیازمند سرمایه گذاری است البته در مجلس هم پیگیر این موضوع با همکاری وزارت ارتباطاعات و فناوری اطلاعات هستیم تا این موانع را رفع کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 8 مرداد 96، کدمطلب:691840، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین