پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: بیش از ۳۰ درصد از اعتبار توسعه پژوهش و فناوری قرار است در اختیار مجموعه دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک ها قرار گیرد.

شعارسال : محمد حسین امید عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران به موقعیت مناسب دانشگاه لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مسئولین استان و وزارت علوم عمیلات ساخت تمام پروزه های عمرانی این دانشگاه تکمیل و به اتمام برسد.

وی به مشکلات دانشگاه لرستان اشاره کرد و بیان داشت: این دانشگاه نیاز به حصار کشی دارد که تمام سعی خود را خواهیم کرد سال آینده بخشی از اعتبار حصار کشی آن تامین شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم به تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای توسعه علم و فناوری و جلوگیری از کاهش شتاب علمی کشور اشاره کرد و افزود: دولت تصمیم گرفته در برنامه ششم توسعه و در سال اول آن سهم تحقیقات از «جی. دی. پی» را به یک درصد افزایش دهد.

امید با یادآوری اینکه در حال حاضر سهم تحقیقات از «جی. دی. پی» نیم درصد است اضافه کرد: برنامه ریزی برای افزایش این سهم خبر خوبی برای دانشگاهیان است و اعتباری که برای پژوهش و فناوری در نظر گرفته می شود اعتبار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از اعتبار توسعه پژوهش و فناوری قرار است در اختیار مجموعه دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک ها قرار گیرد عنوان کرد: امیدوارم دانشگاه لرستان بتواند در سال آینده در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به اینکه جذب اعتبار پژوهش و فناوری منوط به همت و تلاش دانشگاهیان کشور است ادامه داد: در دانشگاه لرستان جمع خوبی از اعضاء هیئت علمی حضور دارند که با تلاش آن ها دانشگاه لرستان می تواند بخش خوبی از اعتبارات پژوهشی سال آینده را جذب کند.

امید یادآور شد: توسعه اعتبارات پژوهشی و تکرار آن در سال های بعد برنامه ششم توسعه مشروط به عملکرد آن در سال اول برنامه یعنی سال ۹۵ است.

وی با بیان اینکه پیش نویس برنامه ششم در حوزه دانشگاه ها تهیه شده و از هفته آینده در دولت مطرح می شود اضافه کرد: ما پیشنهاداتی از جمله افزایش سهم دانشگاه ها از تحقیقات را مطرح کرده ایم که امیدواریم بتوانیم آن را در برنامه ششم لحاظ کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار چهارشنبه 09 دی 1394 ، کد مطلب : 3013400 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین