پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
نتایج تحقیقی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد جوانانی که به داعش می پیوندند فاقد کوچکترین درکی درباره معنی حقیقی جهاد یا حتی مذهب اسلام هستند.

شعارسال:نتایج تحقیقی که سازمان ملل متحد به تازگی انجام داده نشان می‌دهد افراد جوانی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه وطنشان را ترک می‌کنند، اغلب از اقشار محروم هستند، سطح تحصیلات پاپینی دارند و «فاقد کوچکترین درکی درباره معنی حقیقی جهاد یا حتی مذهب اسلام هستند.»

به گزارش ایندیپدنت، نتایج تحقیق انجام‌شده برای «دفتر ضد تروریسم سازمان ملل متحد» نشان می‌دهد اکثر این افراد علی‌رغم ادعاهایشان مبنی بر اینکه در حال نبرد برای حفظ اسلام هستند با این دین نا آشنا هستند و برخی از آنها حتی نحوه نماز خواندن صحیح را بلد نیستند.

مؤلفان این تحقیق نوشته‌ اند افرادی که در کنار گروه‌های تروریستی در سوریه جنگیده‌اند عموماً مذکر و جوان بوده و از لحاظ اقتصادی، تحصیلاتی و بازار کار جزو اقشار محروم جوامع هستند.

در این گزارش که بر اساس مصاحبه با ۴۳ نفر از ۱۲ کشور انجام شده، آمده است: «بیشتر این افراد بیکار، یا نیمه بیکار بودند و یا اینکه گفته‌اند زندگی‌شان فاقد معنا است.»

سه چهارم افراد مورد مصاحبه پس از ورود به سوریه، تصمیم به خروج از آنجا گرفتند، در حالی که سایر نفرات یا توسط مقام‌های کشور خودشان از رفتن به سوریه منع شدند و یا در میانه راه متوقف شدند.

مؤلفان از این بابت که درخواستشان از تمامی اعضای سازمان ملل برای مشارکت در تحقیق با پاسخ مثبت تنها ۷ کشور (سه کشور اروپایی و چهار کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا) رو به رو شده ابراز تأسف کرده‌اند.

پرفسور «حامد السعید»، از دانشگاه «متروپولیتن منچستر» و «ریچارد بارت»، کارشناس مسائل تروریسم با اکثر مصاحبه‌شوندگان در زندان یا جلوی چشمان نیروهای امنیتی مصاحبه کردند.

در تحقیق این دو نفر عنوان شده که باورهای مذهبی نقش اندکی در انگیزه‌های گروه مورد بررسی برای پیوستن به گروه‌های تروریستی اعم از داعش و جبهه‌النصره داشته‌اند و عوامل اقتصادی، با توجه به وعده‌های تروریست‌ها برای تأمین دستمزد، مسکن و حتی همسر عاملی مهم‌تر در این راستا بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار13مرداد96،کدخبر: ۶۱۹۰۹۶۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین