پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرده که ده‌ها هزار دختر و زن عراقی مورد تجاوز جنسی نیروهای داعش قرار گرفته‌اند.

شعارسال: به نقل از دویچه وله، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با اعلام این که نیروهای داعش به ده ها هزار دختر و زن عراقی تجاوز کرده اند، خواستار آن شده است که از این زنان قربانی داعش حمایت شود. این زنان باید در امنیت زندگی کنند و بدانند که مهاجمان به سزای اعمال خود خواهند رسید.

تروریست های داعش این دختران و زنان را ربوده و آنها را وادار می کردند تا به آیین داعشی ها بگروند. این قربانیان مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند، زندانی و تحقیر شدند و تروریست ها با آنان چون کنیز رفتار کردند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به ویژه از دولت عراق خواسته است به کودکان این زنان مورد تجاوز قرار گرفته یاری رساند. این کودکان اغلب شناسنامه‌ای در اختیار ندارند، زیرا بر مبنای قانون، پدر و مادر باید برای دریافت شناسنامه کودکان، سند ازدواج خود را ارائه دهند.

کودکان حاصل از تجاوزهای جنسی اما هیچ مدرکی از پدر بیولوژیک خود که یکی از اعضای گروه تروریستی داعش است، در دست ندارند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در عراق و همچنین کمیسیون حمایت‌های این سازمان جهانی در این کشور، از دولت عراق خواسته است با کمک‌های خود نگذارد تفاوتی میان این کودکان و دیگر کودکان عراقی بوجود آید.

سازمان ملل متحد نگران آن است که این کودکان مورد سوء استفاده سازمان‌های خلاف‌کار مختلف در عراق قرار گیرند.

در گزارشی که دو سال پیش بر اساس اسناد به دست آمده از مناطق زیر کنترل داعش منتشر کرده بود، علمای این گروه فتوایی را در مورد موارد و چگونگی تجاوز به زنانی که «غنیمت جنگی» خوانده بود، منتشر کرده بود. در فتوای علمای داعش گفته شده بود که اعضای این گروه باید از تحقیر زنان و فروش آنان به «مردانی که به سوءرفتار شهرت دارند»، خودداری کنند.

سازمان ملل شمار دقیق زنان و دخترانی را که قربانی حملات جریان تروریستی داعش قرار گرفته و به آنها تجاوز جنسی شده را نمی‌داند، اما بر مبنای آمار این سازمان از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر تنها از دختران و زنان اقلیت ایزدی توسط تروریست های داعش دزدیده شده‌اند.

یکی از سخنگویان کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد که هیچ اطلاعی از ۱۶۰۰ نفر از این ربوده‌شدگان در دست نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار: 1شهریور1396، کدخبر: 375969: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین