پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت : مسکن استیجاری 30 درصد مشکل مستاجران را حل می کند.

شعارسال: حسام عقبایی گفت : دولت باید تولید مسکن استیجاری را در اولویت مسکن قرار دهد و اگر امروز شروع به ساخت کند ، تابستان سال آینده 20 تا 30 درصد مشکل مستاجران در شهرهای بزرگ حل می شود و قیمت اجاره 40 درصد کاهش پیدا می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه رکود مسکن را سپری نکرده ایم نباید شاهد رشد نامتعارف اجاره بها در کشور یا کلان شهرها باشیم ؛ افزایش نامتعارف نرخ اجاره بها به دلیل عدم توازن بین عرضه و تقاضا است یعنی تقاضا زیاد و عرضه کم است.

عقبایی تاکید کرد : مقایسه مالکین با نرخ سود بانکی ، تورم حاکم بر کشور و همچنین افزایش قیمت سایر کالا از جمله دلایل مهم افزایش اجاره بها در کشور است.

عقبایی ادامه داد : باید واقع بینانه به بازار اجاره نگاه شود و نباید در حوزه قیمت گذاری بازار اجاره را افسار گسیخته رها کنیم و هر کسی هر قیمتی را عنوان کند.

وی افزود : قانون گذار مرجع خاصی را به عنوان متولی قیمت گذاری اجاره بها تعیین نکرده است.

عقبایی با اشاره به اینکه مشاوران املاک در خیابانها و شهرها معاملات مسکن را جوش می دهند، گفت : به همه مشاوران توصیه می کنم موجرانی که توهم افزایش قیمت را دارند انها را توجیه کنند که قیمت اجاره بها ظریفت افزایش قیمت را ندارند ، زیرا قیمت مسکن افزایش نداشته است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تاکید کرد : مستاجران تمام حقوق خود را نمی توانند به مسکن دهند.

وی افزود : رشد نامتعارف به دلیل رقابت های سوری که در بازار ایجاد می شود صورت می گیرد.

عقبایی تاکید : باید اجاره ساماندهی شود که این امر تنها با زور و قانون تعزیراتی نیست و نخستین راهکاری که می تواند کمک کند تا بتوانیم در کوتاه مدت و میان مدت دغدغه مستاجران را کاهش دهد ، ساخت مسکن استیجاری است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک ادامه داد : دربسیاری از کشورها درصد اجاره نشینی بیشتر از کشور ماست اما رشد اجاره بها وجود ندارد و مردم علاقه ای به خرید خانه ندارند اما در کشور ما بر عکس است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 14مرداد1396، کدخبر: 1750143: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین