پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
شورای امنیت سازمان ملل با اکثریت قاطع آرا قطعنامه جدیدی برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی تصویب کرد.

شعارسال: تحریم ها با تلاش آمریکا و در رابطه با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی وضع شده است.

از سال 2006 که کره شمالی اولین آزمایش اتمی خود را انجام داد این هفتمین باری است که سازمان ملل تحریم هایی علیه این کشور وضع می کند.

تمام پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت دادند.

نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پس از رای گیری درباره این قطعنامه گفت: امروز تمام اعضای شورای امنیت گرد هم آمده است تا اخطاری به کره شمالی بدهد. این بار، حرف و عمل شورای امنیت یکی شد.

طبق این قطعنامه، صادرات غذاهای دریایی و مواد معدنی از کره شمالی که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار باشد، ممنوع شده است.

این قطعنامه صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن و سرب و غذاهای دریایی از این کشور را محدود می کند. همچنین کشورهایی که از کارگران کره شمالی استفاده می کنند، نمی توانند شمار این کارگران را افزایش دهند. همچنین هر گونه سرمایه گذاری مشترک با کره شمالی و افزایش سرمایه در پروژه هایی سرمایه گذاری فعلی ممنوع شده است.

علاوه بر این، 9 فرد و چهار نهاد از جمله یک بانک کره شمالی تحریم شده اند. دارایی های این افراد و نهادها مسدود شده و سفر این اشخاص ممنوع شده است.

علاوه بر این، وزرای امور خارجه عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در اجلاسی در مانیل پایتخت فیلیپین بیانیه ای در محکومیت دو آزمایش موشک های بالستیک کره شمالی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: این گونه اقدامات تهدیدی جدی علیه صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

کره شمالی اخیرا دو آزمایش موشک های بالستیک انجام داده است. گفته می شود کره شمالی این قابلیت را یافته است که خاک آمریکا را هدف قرار دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفتته از پایگاه خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1396 ، کدخبر: ۵۵۲۷۸۰ ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین