پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
نگرش ضد برجام رئیس جمهوری آمریکا، موجب شد تا حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا در مراسم تحلیف دکتر روحانی از اهمیت ویژه ای برخودار شود.
مهمترین مقام حاضر در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

شعارسال:فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا، روز شنبه، ۱۴ مردادماه برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران وارد تهران شد و با مقامات دیدار کرد.

به گفتۀ دفتر رئیس‌جمهوری، در مراسم تحلیف، ۸ رئیس جمهور، ۱۹ رئیس مجلس و دست کم ۹۲ هیأت عالی رتبه خارجی شرکت کردند.

به گزارش یورونیوز، فدریکا موگرینی، بی تردید در میان این مقامات و خصوصاً با توجه به نگرش ضدبرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مهمترین آنهاست.

واشنگتن با ترامپ می خواهد در بهترین صورت برجام را پاره و در بدترین صورت در آن تغییراتی اعمال کند.

به گفته یورونیوز، اتحادیه اروپا و کشورهای مطرح این اتحادیه اگرچه با آزمایشات موشکی ایران مخالف هستند اما در عین حال با رویکرد ضدبرجام دونالد ترامپ هم همراه نیستند و خواهان پایبندی طرفین از جمله آمریکا به این توافق هسته‌ای هستند.

اما کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران پس از دیدارش با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا گفت:«دامنه اختلاف آمریکا با اتحادیه اروپا نه تنها بر سر مسئله ایران بلکه در مسائل دیگر در حال گسترش استایشان البته گفتند که این آگاهی در اتحادیه اروپا هست و دارند تلاش می کنند که چگونه در برابر فشارهایی که آمریکایی ها وارد می آورند اتحادیه اروپا بتواند استقلال خود را حفظ کند و منافع خود را در نظر داشته باشد.»

شعارسال،با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازسایت جام نیوز،تاریخ انتشار16مرداد96،کدخبر:817101، www.jamnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین