پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
فرماندار یزد با تاکید بر لزوم پرهیز از طرح مسائل کلی در شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد گفت: طرح مسائل کلی نظام تعلیم و تربیت در شورای شهرستانی توجیه ندارد.

شعارسال: مصطفی سالاری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد بر ارائه راهکارهای کارشناسی به منظور رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش محلی برای تضارب آرا و گفتگو است و باید مصوبات این شورا بر اساس یافته‌های علمی و پژوهشی بوده و قابلیت اجرایی داشته باشد تا شاهد نتایج خوب و مطلوبی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به وظایف شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد افزود: در قانون شوراها ۲۲ وظیفه بر عهده این شورا در سطح شهرستان گذاشته شده که بخش قابل توجهی از آنها مربوط به فراهم کردن شرایط بهتر برای فضای تعلیم و تربیت است.

سالاری با انتقاد از طرح مباحث کلی در شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد بیان کرد: طرح برخی از مسائل کلی نظام تعلیم و تربیت در شورای شهرستان توجیه‌ناپذیر است زیرا در حوزه شهرستان، باید بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود مسائل را بررسی کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با اشاره به افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در شهرستان یزد در دو سال گذشته عنوان کرد: از سال ۹۴ تاکنون اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش شهرستان با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت حدود سه برابر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: البته در سال‌های گذشته با توجه به شرایط، اعتبارات تخصیص یافته چندان مطلوب نبوده که امیدواریم در سال جاری اعتبارات در نظر گرفته بیش از پیش و به موقع تخصیص یابد.

فرماندار یزد بر تعامل و هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان با سایر کارگروه ها و شوراها در سطح استان و شهرستان تأکید کرد و افزود: در سال جاری ستاد بازآفرینی شهری پایدار و همچنین ستاد راهبردی ثبت جهانی بافت تاریخی یزد فعال شده که در این زمینه با توجه به دریافت اعتبارات ملی می توانند در حوزه تعلیم و تربیت کمک کار نواحی آموزش و پرورش شهرستان باشند.

وی در مورد برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات پیش روی مدارس در آستانه بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر نیز اظهار داشت: شایسته است دستگاه‌های دیگر شهرستان در بحث بازگشایی مدارس یاری‌گر آموزش و پرورش باشند تا با فراهم سازی بستر و فضای مناسب آغاز سال تحصیلی جدیدی همراه با شور و نشاط مطلوب همراه شود.

بازدید هفتگی جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش از مدارس در نقاط کمتر برخوردار شهرستان، پیگیری به منظور تکمیل پروژه‌های آموزشی با پیشرفت بالای ۶۰ الی ۷۰ درصد و جمع بندی و ارائه گزارش کمبود نیروی انسانی در مدارس شهرستان به شورای آموزش و پرورش استان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16مرداد1396، کدخبر: 4052824 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین