پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
نماینده مردم زابل با بیان اینکه دولت روی احیای هامون مطالعه جدی انجام دهد گفت: احیای هامون شدنی است اما بایستی از نقشه راهی استفاده شود و بدانیم که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت چه اقداماتی بایستی انجام دهیم.

شعار سالاجرای سند مدیریت جامع یکپارچه تالاب هامون از سوی بخش‌های دولتی و جوامع محلی یک ضرورت است

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت تالاب هامون بیان کرد: تالاب هامون در طول دو دهه اخیر برای مردم شغل شرافتمندانه و منشا درآمدی بود و از نظر زیست محیطی در شمال استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این دریاچه به آب نیاز دارد گفت: منشا اصلی این آب از رود هیرمند افغانستان است؛ دولت بایستی این حقابه آب را از افغانستان مطالبه کند در حالی که در این زمینه اقدامی تا به اکنون انجام ندادند. بعد از انقلاب هیچ نوع قراردادی تنظیم نشده است، دولت باید اقدامی اساسی انجام دهد مانند اقدامی که برای دریاچه ارومیه انجام شد.

دهمرده تصریح کرد: احیای هامون شدنی است اما بایستی از نقشه راهی استفاده شود و بدانیم که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت چه کاری بایستی انجام دهیم، دولت باید مشخص کند که چنین نقشه ای وجود دارد یا خیر؟

نماینده مردم زابل در ادامه افزود: در مجلس برای هامون دو اقدام صورت گرفت؛ ابتدا پژوهشکده تالاب بین المللی هامون را راه اندازی کردیم تا در آن پژوهشکده مجلس مشکلات این تالاب را مطالعه کند و نقشه راه آن در آینده مشخص شود؛ اقدام دوم اینکه برای اولین بار دولت در صفحه 21 کتاب قانون بودجه 96 چاپ و تثبیت شد و دولت مکلف به احیای آن شد تا برای هامون اقدام موثری انجام دهد تا دولت برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای هامون داشته باشند.

همچنین وی در پایان گفت: دولت فعالیت خاصی نمی خواهد انجام دهد اگر مطالعه‌ای جدی انجام دهد، ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایسکانیوز، تاریخ انتشار 22 مرداد 96، کدمطلب: -:www. iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین