پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهایی که از زمان وقوع زلزله در بخش کالپوش نسبت به احداث بنا اقدام کردند، اختصاص یافت.
شعارسال: مجید ملکی با بیان اینکه در بازدید هفته گذشته مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و  مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی کشور از منطقه زلزله‌زده بخش کالپوش و روستای نردین مصوبات خوبی ازجمله  اختصاص یک میلیارد تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به تصویب رسید، ابراز داشت: با ابلاغ‌ این اعتبار بنیاد مسکن برحسب وظیفه قانونی خود، فهرست کاملی از متقاضیانی که نسبت به احداث بنا از زمان وقوع زلزله تاکنون اقدام کردند را متناسب با پیشرفت فیزیکی کار تهیه‌کرده است.

وی افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی در مرحله فونداسیون، اسکلت و سقف اجرا و تعدادی از واحدها هم تکمیل‌شده بود لذا برای افرادی که نسبت به اجرای زیربنا اقدام کردند رقمی معادل یک‌ تا یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود.

تسهیلات تا پایان هفته آتی پرداخت می شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه افرادی که نسبت به اجرای اسکلت اقدام کردند مبلغی حدود دو میلیون‌تا دو و نیم میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود، ابراز داشت: افرادی که نسبت به اتمام ساختمان اقدام کردند در این مرحله سه میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض دریافت می کنند که تا پایان هفته آتی شرایط پرداخت این پول فراهم خواهد شد.

ملکی در ادامه تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب این سفر اجرای بسیار باکیفیت مسکن روستایی در بخش کالپوش بود و مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن بر اساس بازدیدی که از تعداد زیادی از واحدها صورت گرفت اظهار رضایت بسیار کامل داشت که به گفته مردم در مقایسه با بازسازی‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد ازنظر کیفیت بنیاد مسکن کارنامه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این جلسه بازدیدی از تمام واحدهای در دست احداث در بخش کالپوش صورت گرفت و مردم مشکلات خود را مطرح کردند مهم‌ترین مشکلات  اخذ تسهیلات از بانک‌های عامل بود که از همان محل روستا با مدیران عامل چند بانک مذاکراتی به عمل آمد  تا بانک‌ها ظرف مدت ده روز نسبت به حل مشکلات موجود اقدام کنند.

۲۰میلیون تومان تسهیلات مصوب شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ضمن بیان اینکه در حال حاضر بر اساس مصوبه دولت در هیئت‌وزیران برای یک هزار واحد مسکونی تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: ۵۰۱ نفر از متقاضیان بخش کالپوش را به بانک‌های عامل معرفی کردیم و این آمادگی وجود دارد تا در صورت معرفی افراد جدید آن‌ها را هم به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

ملکی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تسهیلات بازسازی مراحل پیچیده و بروکراسی اداری را ندارد و این تسهیلات به‌صورت سفته زنجیره‌ای به متقاضیان پرداخت می‌شود و نیاز به تضمین لازم از قبیل کارمند با گواهی کسر از حقوق و یا سند مالکیت ندارد.

وی افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی در روستای تلوبین که در معرض رانش قرارگرفته بود نیز می‌توانند با استفاده از تسهیلات بازسازی نسبت به بهسازی و مرمت واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

فرصت خوبی برای بازسازی خانه های تخریب شده فراهم است

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ضمن بیان اینکه با حمایت‌های نماینده مردم شاهرود و میامی  و استاندار سمنان حمایت‌های خوبی در حوزه مسکن روستایی داشتند، ابراز داشت: این فرصت خوبی برای افرادی که واحدهای آن‌ها در زلزله دچار خسارت نشد، فراهم می‌کند و این تسهیلات بسیار منحصربه‌فرد به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

ملکی ادامه داد: از همه مردم تقاضا داریم با ایجاد تشکیل پرونده واحدهایی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند را به‌عنوان سرپناه داشته باشند و اگر داخل زمین خودشان فضایی وجود دارد بنیاد مسکن در صورت دارا بودن ضابطه قانونی مجوز لازم برای احداث ساختمان مقاوم دیگر به آن‌ها می‌دهد تا در زمان وقوع حادثه هیچ واحدی دچار خسارت نشود.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر ۵۰درصد واحدهای مسکونی نوسازی شده هستند، افزود: از مجموع ۳۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان سمنان تا سال ۹۵ توانستیم بالغ‌بر ۱۷هزار واحد مسکونی را به سازی و نوسازی کنیم و بنیاد مسکن ارائه تسهیلات را تنها در روستاها ندارد بلکه در شهرهای کمتر از ۲۴  هزار نفر جمعیت هم این آمادگی وجود دارد که این تسهیلات پرداخت شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23مرداد96، کد خبر:4058372 ، www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین