پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری با اشاره به ارائه طرح سرباز پژوهشی به ۱۳ دانشگاه برتر کشور، گفت: قرار است تعدادی از نیروهای فوق لیسانس و دکترای نخبه خدمت سربازی خود را در قالب طرح سرباز پژوهشی یا سرباز تحقیقی بگذرانند.

شعارسال: سید ابوالفضل رضوی در جلسه با نیروهای مسلح و روسای دانشگاه‌های کشور در خصوص امریه نخبگان دانشگاهی سراسر کشور، افزود: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رو به افزایش است و طبق قانون کشور باید بعد از فارغ‌التحصیلی خدمت سربازی را سپری کنند بنابراین برای این که وقت آنها به بطالت و بیکاری در مدت خدمت سربازی نگذرد نیروهای مسلح برای جذب آنها باید برنامه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها نیاز شدیدی به سرمایه‌های انسانی دارند ولی به دلیل این که دستگاه‌های دولتی برای استخدام و به‌کارگیری نیروهای موردنیاز خود دارای محدودیت و مشکلاتی هستند و از طرف دیگر برای حل مساله بیکاری و درآمد کم خانوار نیز که موضوع مهمی در کشور است راه حلی پیدا کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: بنابراین با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای 13 دانشگاه برتر کشور که 7 درصد کل دانشجویان کشور در اختیار آنها است و از نظر تولید علم 70 درصد بنابراین در این زمینه جلسه‌ای را امروز برگزار کردیم که در آن طرحی با عنوان سربازپژوهش یا تحقیق تقدیم شد که قرار است تا هفته آینده روسای دانشگاه‌ها نظرات خود را در این خصوص ارایه کنند و سپس به صورت جمع‌بندی از آنها برای تکمیل طرح استفاده شود.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است از نیروهای فوق لیسانس و دکترای نخبه که سرباز وظیفه هستند استفاده شود و مدت سربازی خود را در قالب این طرح بگذرانند.

رضوی یادآور شد: فایده و منفعت این طرح این است که هم برای افراد دوره کارآموزی محسوب می‌شود و هم احساس بطالت و بیکاری به وجود نمی‌آید و ثمربخش نیز خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری افزود: ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی از افراد شناخت کافی پیدا کرده و نیروهای آینده خود را از همین افراد شناخته شده علمی و عملیاتی انتخاب خواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری، تاریخ انتشار: 20مرداد1396، کدخبر: 378888: www.hamshahrionline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین