پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
عضو هیات رییسه مجلس گفت: رییس جمهور باید رییس جمهور هر چه سریعتر وزیر ارگان کلیدی علوم را تعیین کند چون شیرازه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از هم پاشیده خواهد شد.

شعارسال: اسدالله عباسی در خصوص خبر تعیین سرپرست موقت برای وزارت علوم از سوی رییس جمهور گفت: متاسفانه ظرف چند روز گذشته برخی جناح های سیاسی روی دکتر روحانی فشار می آورند تا فرد مورد نظر خود را در وزارتخانه کلیدی علوم و تحقیقات منصوب کنند و عملا بدنبال سهم خواهی هستند.

عباسی با بیان اینکه فشارهای این طیف سیاسی تعیین تکلیف وزیر علوم را با مشکل مواجه کرد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون رییس جمهور زیر بار این هجمه ها نرفته و تلاش دارد تا یک فرد معتدل و کارآمد را به کابینه معرفی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در شهریور ماه انتظار داریم اگر هم قرار است وزارت علوم با سرپرستی اداره شود مدت آن کوتاه بوده و هر چه سریعتر رییس جمهور وزیر را معین کنند چرا که به این ترتیب شیرازه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از هم پاشیده می شود.

عضو هیات رییسه خانه ملت با انتقاد از مداخله برخی طیف های سیاسی در کار روحانی همچون تعیین کابینه عنوان داشت: متاسفانه در چهار ساله گذشته همین افراد باعث اخلال در ماموریتهای مهم وزارت علوم شدند و عملا خیلی از اهداف و برنامه های آن روی زمین باقی ماند، با این حال انتظار داریم شخص رییس جمهور یکی از نخبگان دانشگاهی و کسی که دور از حاشیه های سیاسی است را برای هدایت این وزارتخانه مهم و حساس به مجلس معرفی کند.

عباسی در ادامه شایعه مخالفت روحانی با برخی از وزرای پیشنهادی خود به مجلس را قویا رد کرد و گفت: این اخبار یک بداخلاقی سیاسی رسانه ای است و در چارچوب سهم خواهی برخی جناح ها در کابینه تعبیر می شود. از طرفی این یک توهین بزرگ به رییس دولت است. چگونه ممکن است روحانی شخصی را که با برنامه به مجلس معرفی کرده و روی آن از قبل مطالعه شده را قبول نداشته باشد.

وی در پایان از عزم مجلس برای تسریع امر رای اعتماد به نمایندگان خبر داد و خاطر نشان ساخت: با تصمیمی که در جلسه هیات رییسه گرفتیم، مقرر شد با اضافه کردن ساعت کار مجلس تا پنجشنبه روند رای دهی به وزرای پیشنهادی دولت خاتمه یابد و به هفته آینده کشیده نشود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جام جم آنلاین، تاریخ انتشار: 23مرداد1396، کدخبر: 2955323662217777546: www.jamejamonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین