پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
رسانه‌های خارجی سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه را بی‌سابقه و تلاش تهران و آنکارا برای یافتن نقاط تفاهم نام نهادند.

شعار سال: خبرگزاری فرانسه در مطلبی به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه اشاره کرد و نوشت: درحالی‌که سرلشگر «محمد حسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه در دیداری بی‌سابقه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد تا با مقام‌های ارشد این کشور گفت‌گو کند، روزنامه دیلی صباح، از رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک این دیدار را «نقطه عطف» نام نهاد.

دیلی صباح به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که اشتیاق ایران و ترکیه در توافق برای حل بحران عراق و سوریه موجب این تحول برجسته شده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به دیدگاه‌های متفاوت ایران و ترکیه درباره سوریه و میل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور در خروج «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت و خاتمه جنگ در این کشور و تلاش‌های ایران و روسیه برای حفظ اسد در قدرت اشاره کرد.

وبگاه «صدای آمریکا» نیز دیدار سرلشگر محمد حسین باقری از ترکیه را ملاقاتی «نادر» نامید و نوشت: دو طرف سعی دارند نقاط مشترک را شناسایی کنند.

«اونال سیویکوز» سفیر سابق ترکیه در عراق در این زمینه گفت: «ایران عامل بسیاری مهمی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه است. به نظر، ایران نیات معین و مشخصی دارد. البته هنگامی که به روابط ایران و ترکیه در مورد وضعیت عراق و سوریه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ترکیه و ایران در یک مسیر قرار ندارند.»

این رسانه در خاتمه به نزدیکی زمانی دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از ترکیه به نشست مهم آستانه قزاقستان که قرار است برای خاتمه بحران سوریه تشکیل شود، اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 24 مرداد 96، کدمطلب:13960524001877، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین