پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
فرماندهان ستاد فرماندهی کل سپاه و نزسا نقش شهدای اطلاعات را در دوران دفاع مقدس و امنیت پایدار کشور تشریح کردند.

شعار سال: اولین یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه نیمه اول مرداد در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

در یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه فرماندهان ستادکل فرماندهی و نیروی زمینی سپاه و همچنین فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار ابوالقاسم فروتن رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم گنجگاهی از فرماندهان سازمان اطلاعات سپاه، سرهنگ محمدجواد قهرمانی معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه، سید سعید فارسی مسئول دبیرخانه کنگره شهدای اطلاعات ، ائمه جماعت، استاندار کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیشکسوتان اطلاعات استان های کرمان و سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

در این یادواره اقداماتی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره شهدای اطلاعات برگزار شد که رئوس آن به شرح ذیل است:
1
-رونمایی از چاپ هفت عنوان کتاب در خصوص شهدای اطلاعات و شهدای شاخص اطلاعات جنوب شرق کشور
2
-رونمایی از تمبر یادبود شهدای اطلاعات جنوب شرق کشور
3
-تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس
4
-تجلیل از خانواده معظم 136 شهید اطلاعات دوران دفاع مقدس و امنیت پایدار کشور
5
-به معرض نمایش قرار دادن پیروزی های طلایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و ساز و کار انهدام تیم جلیل قنبر زهی در منطقه قصرقند در قالب کلیپ و نماهنگ
6
-چاپ دو عنوان مجله و توزیع آن در بین خانواده های معظم شهدا و عموم شرکت کنندگان در یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

اما این تنها بخشی از اقدامات نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس در برگزاری هرچه بهتر یادواره شهدای اطلاعات بود. علاوه بر این سخنان فرماندهان سپاه در این یادواره نشان داد که شهدای اطلاعات و امنیت پایدار کشور نقشی کلیدی و راهبردی در امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دارند.

*سردار فروتن: شهداى والامقام ما در راه اعتلای اسلام وانقلاب اسلامی و دفاع از کشور، ایثارگرانه از جان خود گذشتند

سردار سرتیپ پاسدار ابوالقاسم فروتن رئیس حوزه ریاست ستادکل نیروهای مسلح پیرامون نقش و جایگاه شهدا بویژه شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حفظ و ارتقای امنیت پایدارکشور، بیان کرد: شهداى والامقام ما در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع از کشور، ایثارگرانه از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند.

وی نقش شهدا را در دوران دفاع مقدس برجسته و بی‌بدیل توصیف و تصريح کرد: شهدا مایه افتخار، سربلندی و سرافرازی ملت ایران هستند و برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره این غیورمردان، پاسداشت بخشی از رشادت‌های آنان است.

سردار فروتن اقتدار، عزت، استقلال و صلابت ایران اسلامی را ثمره از جان گذشتگی شهدا عنوان و تصریح کرد: شهدا با عمل به تکلیف الهی خود، باور و اعتقاد معنوی و ایثاری که داشتند، امنیت کشور و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مرتبه قابل قبولی رساندند.

معاون هماهنگ کننده سابق نیروی زمینی سپاه گفت: امروز نیز مسیر شهدای والامقام ما تداوم داشته و شهدای زنده‌ای همچون سردار سلیمانی، پاکپور و مارانی داریم که تمام عزم و همت خود را در برقراری امنیت و سرافرازی و سربلندی ملت ایران گذاشته‌اند.

*سردار سلامی: شهدای اطلاعات زیربنای امنیت را به وجود آوردند

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در این زمینه گفت: شهدا زنده هستند و اذن حضور بی‌واسطه در جوار حضرت حق را دارند و جاودان هستند که این زیباترین، گرانبهاترین و ارزنده ترین موقعیتی است که انسان مومن می‌تواند به دست آورد. شهدا اسناد زنده حقانیت اسلام و انقلاب هستند. شهدا استوانه‌های مستحکم هویت دینی و اسلامی ما هستند.

وی افزود: اگر امروز ایران در برابر امواج خروشان دشمنان که صف کشیده اند تا امنیت ملی و شکوه ما را مورد آسیب و تردید قرار بدهند، ناشی از جانبازی و فداکاری عزیزانی است که امروز در بین ما شرف حضور دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان ابعاد جانفشانی رزمندگان و شهدا در مقابل دشمنان، تصریح کرد: آسان نیست که شهید عالی جوان 19 ساله به مرتبه ای از معرفت و شجاعت و ایثار برسد که بتواند با چشمان خویش ملکوت آسمان و زمین را ببیند و از پیکر خود برای عبور مردان مومن و مجاهد گذرگاه بسازد. شهدای اطلاعات جزء هوشمندترین، شجاع ترین و مقاومترین شهدای ما در میادین نبرد حق علیه باطل بودند. شهدای اطلاعات زیربنای امنیت را به وجود آوردند.

سردار سلامی با بیان عظمت رزمندگان و شهدای اطلاعات در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: حضور در جمع مردان آسمانی و خانواده‌های صبور و شکیبای این عزیزان یک افتخار است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ نیست که در همان زمان خود متوقف شود، بلکه ایثار این عزیزان زیربنای امنیت و عزت و کرامت ابدی ملت ایران و جهان اسلام را ساخته اند. شهدا هویتی جدید برای ایران نوشتند که در آن ملت ایران شجاع، صبور، پایدار و تعقیب کننده آرمان های انقلابی و مطیع ولی امر خود هستند.


*سردار پورجمشیدیان: هدف از یادواره شهدای اطلاعات این است که مظلومیت این شهیدان بزرگوار تبیین شود

سردار سرتیپ علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه درباره نقش شهدای قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه در امنیت کشور، تصریح کرد: شهدای اطلاعات جزء مظلوم‌ترین شهدا هستند که شرایط خاصی داشتند و بسیاری از خاطراتشان مخفی مانده است. شهدای اطلاعات به دلیل شرایط خاصشان در افکار عمومی مخفی مانده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: هدف از یادواره شهدای اطلاعات این است که مظلومیت این شهیدان بزرگوار تبیین شود.

سردار پورجمشیدیان با تبیین اهمیت برگزاری یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نزسا گفت: یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس یک معنویت خاصی دارد. برگزاری این یادواره‌ها می‌تواند قسمتی از مظلومیت شهدای اطلاعات را به جای معرفی کند.

وی گفت: شهدای اطلاعات در دوران دفاع مقدس همچون یک مشعل نورانی، می‌درخشیدند.


*سردار مارانی: رزمندگان قرارگاه قدس در کنار سایر رزمندگان با تلاش و مجاهدت شبانه روزی مشغول تامین امنیت کشور عزیزمان ایران هستند


سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در این زمینه گفت: فضیلت دوران دفاع مقدس بسیار بالا بود که در آن سخت ترین ماموریت‌ها بر عهده نیروهای اطلاعات بود که باید به دل دشمن می‌زدند و اطلاعات لازم را جهت موفقیت رزمندگان اسلام کسب می‌کردند.

وی افزود: نیروهای اطلاعات شناخت دقیقی از دشمن کسب می‌کردند و راهگشای رزمندگان در عملیات‌ها بودند و بچه‌های اطلاعات لشکر 41 ثارالله در عملیات‌های مختلف از جمله خیبر، فتح، کربلای چهار و پنج ، به خوبی ایفای نقش کردند. موفقیت های رزمندگان اسلام در میادین نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس مرهون مجاهدت‌های شهیدان اطلاعات است.

سردار مارانی با اشاره به نقش آفرینی 136 شهید اطلاعات در دوران دفاع مقدس و امنیت پایدار گفت: جنگ با آنکه تمام شده اما استکبار همواره تلاش داشته و دارد تا علیه ایران توطئه کند. این توطئه های پیچیده باید توسط رزمندگان خنثی شود و امروز رزمندگان قرارگاه قدس در کنار سایر رزمندگان با تلاش و مجاهدت شبانه روزی مشغول تامین امنیت کشور عزیزمان ایران هستند و در این زمینه به حول قوه الهی موفق بوده اند.

شهدای اطلاعات نقش مهمی را در تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده اند و برگزاری این یادواره ها موجب می شود تا یاد و خاطره حماسه سازان دوران دفاع مقدس و امنیت پایدار کشور را ارج نهیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 29 مرداد 96، کد مطلب: 6210072:www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین