پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
بریت بارت نوشت: پس از آنکه ترامپ با اکراه پایبندی ایران به برجام را برای دومین بار تایید کرد، به این نتیجه رسید که بیشتر مقامات ارشد او موفق به فراهم آوردن شرایطی جز ادامه توافق هسته ای با تهران نشده اند.

شعارسال: ترامپ به شدت از دست اعضای ارشد کابینه اش از جمله رکس تیلرسون وزیر خارجه که بدون هیچگونه اطلاعات در مورد گزینه های الترنانتیو به جلسات بازبینی توافق هسته ای می آمد عصبانی بود.

تیلرسون که همچنان اعضای ارشد وزارتخانه اش از میان افرادی که حامی برجامند، انتخاب شده اند، در مخالفت با برجام هیچ اقدامی نکرد.

تیلرسون در ادامه از تایید مجدد پایبندی ایران به برجام به عنوان تنها گزینه پیش رو یاد کرد که البته برای هیچکس جای تعجب نداشت.

تیلرسون و دیگر اعضای کابینه از جمله ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی خواستار ادامه حفظ برجام شده اند.

پس از آنکه برای بار دوم در اواسط جولای، ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کرد، او که از عدم امادگی تیلرسون ناراضی بود، تیمی را در کاخ سفید تشکیل داد تا به بررسی برجام بردازند. او نمیخواست برای بار سوم دست به تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای بزند.

این تصمیم ترامپ مخالفان برجام را آسوده خاطر کرد. تیم جدید ترامپ در کاخ سفید متشکل از مشاوران ستیزه جو است که به دنبال بررسی آن هستند که برجام در نهایت به نفع امریکا هست یا نه.

با این حال، این تیم که تنها یک ماه پیش تشکیل شد در حال حاضر محو شده است.

درک هاروی، مشاور ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملل اخیرا از سوی ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی اخراج شد. او به شدت ضدایرانی بود و می توانست نقشی جدی در بحث بازبینی برجام ایفا کند.

استیو بنن، استراتژیست سابق رئیس جمهور امریکا نیز اخیرا برکنار شده است. بنن را همه با ضدیتش با ایران می شناختند.

ویکتوریا کوتس دیگر مقام شورای امنیت ملی است که عضو تیم بررسی برجام بود. او اخیرا در تیم صلح به رهبری داماد ترامپ حضور پیدا کرده است.

سه عضو دیگر تیم بررسی برجام از جمله سباستیان گورکا مقام کاخ سفید، مایکل انتون سخنگوی شورای امنیت ملی، جوئل ریبرن مقام شورای امنیت ملی همچنان به وظیفه خود در کاخ سفید ادامه می دهد.

اکنون با پاشیدن نصف تیم بررسی مجدد برجام، ایا می توان این مسئله را بدین معنا تلقی کرد که رئیس جمهور امریکا بار دیگر برجام را تایید می کند یا نه.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 8شهریور1396، کدخبر: 362871: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین