پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
وزیر سابق علوم در آخرین ساعاتی که در وزارتخانه و در سمت وزیر فعالیت داشت، در اقدامی شتابزده با ارسال نامه‌ای به رؤسای برخی دانشگاه‌های کشور تمام اختیارات خود در خصوص اداره برخی مراکز آموزش عالی را به آنها تفویض کرد.

شعارسال:وزیر سابق علوم در آخرین ساعاتی که در وزارتخانه و در سمت وزیر فعالیت داشت، در اقدامی شتابزده با ارسال نامه‌ای به روسای برخی دانشگاه‌های کشور تمام اختیارات خود در خصوص اداره برخی مراکز آموزش عالی کوچک را به آنها تفویض می‌کند و این اقدام را بر اساس مصوبه جلسه 776 شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای گسترش آموزش عالی و ستاد آمایش آموزش عالی می‌داند.


 محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه جلسه 776 این شورا گفته است که « در هر منطقه (به استثنای تهران) بزرگترین واحد دانشگاهی هر استان نقش محوری برای هماهنگی و هم افزایی فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی را خواهد داشت.» که با استناد از اظهارات وی چیزی در رابطه با تفویض تمام اختیارات مطرح نشده است.

نکته جالب اینجاست که اکثر مراکزی که وزیر سابق علوم در خصوص اداره آنها به رئیس دانشگاه مادر استان اختیاراتش را تفویض کرده در دولت دهم با هدف کمک به مناطق محروم احداث شده‌اند.

و نکته دیگر اینکه نامه‌های مذکور با تغییر عناوین و اسامی دانشگاه‌ها به برخی دانشگاه‌ها مانند مراکز دانشگاهی ممسنی استان فارس، استهبان استان فارس، فیروز آباد استان فارس، داراب استان فارس و هنر شیراز و بوئین زهرا استان قزوین و گلبهار استان خراسان رضوی ارسال می‌شود، اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که این 7 نامه با تغییر عنوان و اسامی از حوزه معاونت ارسال می‌شوند و جالب‌تر اینکه در تمامی نامه‌ها شماره نامه و تاریخ یکسان است.


اخیرا ًهم براساس اختیاراتی که فرهادی به نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) سپرده است، وی بابک محمد حسینی را به عنوان سرپرست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا منصوب کرد، که در این رابطه هم شائبه‌هایی مطرح است.

سوال‌هایی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که آیا وزیر سابق علوم طبق قانون می‌تواند تمام اختیارات خود را واگذار کنند؟ و اینکه چگونه می‌شود که در تمام نامه‌های ارسالی در این خصوص شماره نامه‌ها یکسان باشد؟ و از همه مهم‌تر اینکه این نامه‌ها با چه هدفی در ساعات آخر وزارت صادر شده است؟

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار8شهریور96، کدخبر: 13960606001281، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین