پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
تیم ملی ایران حالا با این نمایش فقط یک نود دقیقه دیگر تا ثبت رکوردی دست نیافتنی فاصله دارد. هرچند به تاکید سایت فیفادر حال حاضر رکورد گل نخوردن در مقدماتی جام جهانی متعلق به ایران است اما صعود بدون گل خورده حتما رکورد ویژه ای است که تیم کی روش استحقاق به دست آوردنش را در استادیوم آزادی دارد.

شعار سال : از هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه اول مسابقات تیم ملی ایران میهمان کره جنوبی بود و بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

تیم ملی ایران در حالی موفق به کسب تساوی در خانه حریف شد که از دقیقه 60 به دلیل اخراج سعید عزت اللهی 10 نفره شده بود.

ایران با کسب این پیروزی به امتیاز 21 رسید و صدرنشینی اش غیر قابل دسترسش برای هم گروهی را غیرقابل دسترس تر کرد.

اماخبر مهم بعد از این بازی رکورد عجیبی بود که از گل نخوردن تیم ملی ایران به جا ماند. شاگردان کی روش آخرین بار در دیدار با ترکمنستان در مرحله اول مقدماتی جام جهانی گل خورده اند و پس از آن 12بازی بدون گل خورده به پایان رسانده اند.

در حال حاضر ایران تنها تیم مسابقات مقدماتی چام جهانی در قاره های مختلف است که گلی دریافت نکرده و همین مساله سبب شد که سایت فیفا هم در خبری به دژ مستحکم تیم ملی بپردازد.

دژی که در برابر کره جنوبی در سئول و حتی با یک بازیکن کمتر هم اجازه شوت به دروازه نداد.

البته در کل کره جنوبی بازی را بهتر آغاز کرد و از لحظات ابتدایی با پاس‌های سریع به دنبال ایجاد حمله بود که در این کار موفق نشان داد؛ شاگردان تائه یونگ تا دقیقه 20 سوار بر بازی بودند و به غیر از یک کرنر ایران توپ و میدان را در اختیار داشتند.

بی‌دقتی بازیکنان کره در زدن ضربات آخر و البته خوش‌شانسی ایران موجب شد تیم میزبان به گل دست پیدا نکند؛ به مرور زمان شاگردان کی‌روش نمایش بهتری ارائه کردند و بیشتر به دروازه کره نزدیک شدند؛ ولی آنها نیز در امر گلزنی ناکام بودند.

با این حال توانستند فشار اولیه بازی را کاهش دهند و با گردش توپ در میانه زمین کره موقعیت چندانی به حریف ندهند؛ در 15 دقیقه پایانی نیمه اول بازیکنان کره و ایران نمایش فیزیکی را در دستور کار قرار داده بودند تا در این لحظات توپ چندانی روی دروازه‌ها نیاید و دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

اشتباه عجیب و اخراج بد موقع عزت‌اللهی 6 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم موجب شد تیم ایران که در نیمه اول نشان داده بود فقط به فکر مساوی نیست و حملاتی هم برای رسیدن به گل دارد، کاملا عقب‌نشینی کند و با تعویض‌هایی که کی‌روش انجام داد کادر فنی ایران نیز نشان داد تمایلی برای حمله کردن در ورزشگاه جام جهانی ندارد.

کره که از حمایت 63 هزار نفری تماشاگران خود بهره می‌برد با انجام یک بازی احساسی در زدن گل ناکام بود. ایران تمام توپ‌ها را از دفاع به طور مستقیم دور می‌کرد و کره نیز رو به ارسال از جناحین آورده بود تا به گل برسد.

نمایش فوق‌العاده و بدون اشتباه خط دفاعی ایران و به ویژه پورعلی‌گنجی، انصاری و محمدی موجب شد خطر جدی‌ای روی دروازه بیرانوند به وجود نیاید و کره به گل دست پیدا نکند. ساختار دفاعی عالی ایران حتی در شوت‌های راه دور نیز به کره این فرصت را نداد تا به گل برسد و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

تیم ملی ایران حالا با این نمایش فقط یک نود دقیقه دیگر تا ثبت رکوردی دست نیافتنی فاصله دارد. هرچند به تاکید سایت فیفادر حال حاضر رکورد گل نخوردن در مقدماتی جام جهانی متعلق به ایران است اما صعود بدون گل خورده حتما رکورد ویژه ای است که تیم کی روش استحقاق به دست آوردنش را در استادیوم آزادی دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396، کدخبر: 557620 ، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین