پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی تفصیلی درباره پرسپولیس نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس که در تاریخ رقابت‌های آسیا ناکام مانده، اکنون دنبال شگفتی است.
شعارسال: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی تفصیلی درباره پرسپولیس نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس که در تاریخ رقابت‌های آسیا ناکام مانده، اکنون دنبال شگفتی است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به نزدیک شدن دیدار حساس پرسپولیس با الاهلی عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گزارشی تفصیلی درباره پرسپولیس ارائه داد که به شرح زیر است:

پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های تحت حمایت در آسیا است که در نوع خود نظیری ندارد اما کماکان این باشگاه بزرگ ایرانی با این جایگاه هنور هیچ دست آورد بزرگی در آسیا نداشته است.

باشگاه پرسپولییس در سال 1964 تاسیس شد. پرسپولیس همیشه دارای بازیکنان پدیده و دارای با استعداد در سطح قاره کهن بود. این مجموعه بازیکنان پرسپولیس موفق شدند در طول سال‌ها جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را کسب کنند. این بازیکنان عبارتند از: علی دایی، علی کریمی، خداد عزیزی و مهدی مهدوی کیا بود.

اما حتی وجود این بازیکنان با استعداد و پدیده قادر نشدند تا پرسپولیس را به قهرمانی و فتح جامی در قاره کمک کنند و تا امروز پرسپولیس جامی در آسیا کسب نکرده است.

حضور پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 اولین حضور این تیم پس از سال 2002 بوده است زیرا پرسپولیس آخرین باری که در این مرحله حاضر شد به 16 سال پیش برمی‌گردد.

اما پرسپولیس در جام باشگاه‌ های آسیا دو بار به مرحله نیمه نهایی رسید ولی از راه یابی به فینال این مسابقات بازماند. در سال 1997-1998 و 2001 دو دوره ناکامی پرسپولیس برای راه یافتن به فینال بود.

اما پس از ظهور مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شانس با پرسپولیس یار نبود. پرسپولیس در اولین دوره این رقابت‌ها حاضر بود ولی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. این امر تا سال 2009 طول کشید تا اینکه پرسپولیس دوباره در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد. در ان زمان سپاهان و صبا باتری نیز از ایران در آسیا حضور داشتند.

در سال 2009 تیم بنیادکار ازبکستان پرسپولیس را در مرحله یک هشتم نهایی حذف کرد. پرسپولیس دو فصل بعد نیز در قعر گروهش قرار گرفت و ناکام ماند. شکست دوباره برای پرسپولیس در سال 2012 به دست الاتحاد عربستان رخ داد و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد.

پرسپولیس در سال‌های 2013 و 2014 در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت و بار دیگر در سال 2015 بوسیله الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. پرسپولیس بار دیگر در سال 2016 در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت. اما این فصل پرسپولیس موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند و رقیب الاهلی عربستان شود که این بازی در کشور ثالث برگزار می‌شود.

تیم برانکو ایوانکوویچ در مرحله گروهی با گل‌های مهدی طارمی در گروه D پشت سر الهلال عربستان در رده دوم قرار گرفت و به مرحله بالا صعود کرد. پرسپولیس بازی اول خود را با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل الهلال عربستان آغاز کرد اما بهتر از آن برای پرسپولیس در بازی هفته بعدش مقابل الوحده امارات بود که طارمی در 10 دقیقه پایانی دو گل برای پرسپولیس زد تا 3 امیتاز کامل بازی را کسب کند.

در بازی سوم پرسپولیس طارمی 2 گل زد ولی این کافی نبود تا تیمش را پس از شکست 3 بر یک مقابل الریان از سقوط فراری دهد. در نهایت طارمی در آخرین بازی پرسپولیس مقابل الوحده طارمی هت‌تریک کرد و پرسپولیس را به مرحله بعد رساند.

* برانکو ایوانکوویچ

برانکو ستبق بسیار زیادی را در فوتبال ایران دارد. او دستیار بلاژوویچ، سرمربی تیم ملی ایران بود و در نهایت پس از آنکه این سرمربی موفق نشد ایران را به جام جهانی 2002 برساند اخراج شد و برانکو جانشین او شد. او موفق شد ایران را به جام جهانی 2006 برساند. سرمربی 63 ساله پس از مربیگری در کرواسی، عربستان و چین به ایران و به باشگاه پرسپولیس برگشت.

* مهدی طارمی

مهدی طارمی جانشین بازیکنان بزرگی شده است که سطح بالایی قرار داشتند و استعدادشان را به همراه تیم ملی ایران در سطح آسیا نشان دادند. این مهاجم 24 ساله در 8 بازی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا داشت 6 گل را به ثمر رساند و در رده دوم گلزنان برتر آسیا قرار گرفت. طارمی می‌تواند در نوک خط حمله بازی کند و یا با پوششی بازی کند. او در تیم ملی ایران پشت سر آزمون بازی می‌کند و او را حمایت می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1396، کدخبر: 13960525000235 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین