پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
وزیر کشور گفت: ارائه حکم برای شهرداران یک تشریفات قانونی دارد که به این منظور باید استعلام از نهادهای استعلام دهنده و وزارت اطلاعات گرفته شود؛ که درصورتی‌که استعلام منفی داده شود ما نیز حکم سمت شهردار را به کسی نمی‌دهیم.

شعارسال: عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در پاسخ به سوال پیرامون انتصابات شهردارانی که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند، اظهار کرد: ارائه حکم برای شهرداران یک تشریفات قانونی دارد که به این منظور باید استعلام از نهادهای استعلام دهنده و وزارت اطلاعات گرفته شود؛ که درصورتی‌که استعلام منفی داده شود ما نیز حکم سمت شهردار را به کسی نمی‌دهیم.

وزیر کشور در رابطه بافرهنگ زیارت و حمایت از پروژه‌های این بخش، بیان کرد: شخص رئیس‌جمهور تأکید ویژه‌ای بر توجه به فرهنگ زیارت و همچنین مسئله پیاده‌روی اربعین حسینی دارند.

وی ادامه داد: به همین منظور وزارت کشور که متولی امنیت زائران است تمام تلاش خود را برای سلامت زائران انجام داده و امکانات لازم را نیز در این راستا فراهم می‌کند.

رحمانی فضلی تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف به ورود در حوزه زیارت کرد و بیان داشت: دولت نیز در حال پیگیری است که اعتبارات لازم تخصیص داده شود

وزیر کشور در رابطه با انتصاب استانداران، بیان کرد: تمام تغییرات در حوزه استانداران تا پایان شهریورماه جاری به اتمام می‌رسد.

رحمانی فضلی به مسئله قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: در خصوص برنامه‌ریزی برای کاهش قاچاق کالا در دولت گذشته توفیقات مطلوبی حاصل شد که در دولت دوازدهم نیز تلاش می‌شود تا حد امکان جلوی ورود این کالاها گرفته شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم بیشترین کاهش را بین 35 تا 40 درصد در بحث قاچاق کالا داشته است و در چندماه اخیر دو مصوبه از دولت برای ساماندهی بازارچه های‌مرزی و کوله بران گرفته شده است.

وی در رابطه با مسئله حمل‌ونقل و مترو، اظهار کرد: شورای اقتصاد قول تامین دو هزار واگن را برای کلان‌شهرها به ما داده است که تا پایان سال وارد کشور شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در بحث تاکسی 55 هزار تاکسی تعویض شده است، افزود: نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیز در دستور کار است که در همین راستا سال گذشته 330 دستگاه تامین شد.

وزیر کشور به مسئله حاشیه‌نشینی اشاره کرد و آن را جزء وظایف سازمانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: در شورای اجتماعی موضوع حاشیه‌نشینی را در دستور کار داریم و هزینه‌ها زیر نظر شورای اجتماعی انجام می‌شود.

وی در رابطه با حضور بانوان در کابینه، بیان کرد: در وزارت کشور بیشترین تعداد بانوان را در سطح معاونین استانداری و فرمانداری و همچنین بخشداران و مدیران کل داشتیم، در این دوره تلاش این است که این سطح را اعلام کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: برای حضور بانوان در کابینه به عنوان وزیر از قبل برنامه ریزی نشده بود اما سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده تا شاهد حضور فعال تر بانوان باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تعامل وزارت با شهرداری جدید مشهد، گفت: دولت مدیران ارشد را به گونه‌ای انتخاب می‌کند که نظر دولت را قبول کنند و در این رابطه سیاسی کاری در مطرح نیست چرا که حکم شهردار قبلی را هم بنده امضا کردم و امضای حکم این شهردار نیز با من است و نگاه ما به شهرداری نگاه خدمت و کمک است.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت به تمام مردم خدمت رسانی می‌کند و اینکه میگویند تنها از 24 میلیون نفر در کارهای دولتی و غیره استفاده می‌شود اشتباه است زیرا دولت یعنی رای مردم و دولتی که رای مردم را به دست آورد دولت همه مردم می‌شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تقسیم‌بندی مردم به 24 میلیون و 16 میلیون به هیچ عنوان کار درستی نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کد مطلب: 1181028:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین