پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
رییس کمیته امداد امام (ره) با تاکید بررفع همپوشانی ها میان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی،گفت: البته درحال حاضر میان کمیته امداد و نهادهای خیریه همچنان همپوشانی وجود دارد.

شعارسال: پرویز فتاح، با اشاره به رفع موازی کاری ها وهمپوشانی ها میان کمیته امداد و سایرنهادهای حمایتی در ارایه خدمات رسانی به مددجویان، گفت: این ایراد و اشکال در ارایه خدمات به شکل موازی میان دستگاه های حمایتی وارد است، البته بنده تاکید کردم که یکی از ایرادهای وارده به کمیته امداد بحث همپوشانی در ارایه خدمات است؛ زیرا در وسعت اقدامات انجام شده وجود برخی اشکالات محتمل است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: تداخل کاری درحال حاضر میان کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد، بنابراین تداخل و همپوشانی هم اکنون بعید است، البته پیشتر مشکلی وجود داشت مبنی براینکه سالمندان جزء طرح شهید رجایی که تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند، پس از فوت آمارشان در اختیار کمیته امداد تا ماه ها قرار نمی گرفت؛ بنابراین واریز وجوه کمکی برای این افراد انجام می شد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر تطبیق ها با سازمان ثبت احوال انجام شده و اطلاعات هر اتفاقی درخصوص ازدواج و فوت با دقت ثبت می شود، یعنی به دلیل وجود کدهای شناسایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در سازمان ثبت مشکلات این چنینی دیگر وجود ندارد؛ همچنین تداخلات و مشکلاتی با سازمان تامین اجتماعی وجود داشت که تطبیق ها برای اسامی و برنامه ها انجام شد، بنابراین بخش بسیاری ازموازی کاری ها رفع شده است.

فتاح تصریح کرد: البته در حال حاضر خیریه ها در کنار کمیته امداد کمک هایی را به نیازمندان دارند، این موضوع ایرادی ندارد؛ زیرا کمک های امداد تا حدی نیست که سازمان دیگری کمک نکند، بنابراین با خیریه ها موازی کاری وجود دارد که البته با خیریه های عمده و همسو اقدامات جدی درجهت جلوگیری از موازی کاری ها انجام شده است.

رییس کمیته امداد امام (ره)، درخصوص مهم ترین اقدامات این نهاد در سال جاری،گفت: طرح ها به طور عمده تکراری و تقویت طرح های سال قبل است، به عنوان مثال درسال گذشته در طرح اشتغال در تبصره بودجه هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که این میزان به دوهزار و صد میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است؛ یااینکه مستمری ها به میزان 3 برابر افزایش پیدا کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 11شهریور1396، کدخبر: 346907: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین