پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
طلال بن عبدالعزیز یکی از شاهزاده های تاثیر گذار آل سعود معقتد است: هم پیمانانمان به ما اطلاع دادند که در زمینه به چالش کشیدن ایران و تهدید آن ماجراجویی نکنیم چون این اقدام آتش جهان را به روی ما باز خواهد کرد.
شعارسال: به نقل از العالم، "طلال بن عبدالعزیز"، گفت: آنان به ما گفتند ایران قادر به انهدام توانمندی نظامی عربستان در مدت 24 ساعت است.

پایگاه خبری الرای دیروز جمعه به نقل از طلال نوشت : عربستان اکنون احساس کرده با تصمیم های اشتباه خود را در ورطه جنگ یمن انداخته و به همین دلیل راه حلی را که قبل از جنگ رد می کرد، خواهد پذیرفت.
عبدالعزیز تصریح کرد، خلبان هایی که یمن را بمباران می کنند هزینه زیادی بر بودجه عربستان تحمیل نمودند.
وی گفت: این خلبانان مزدورهایی از پاکستان، هند، فرانسه، آمریکا و مصر هستند که برای هر سورتی پرواز 7500 دلار دستمزد می گیرند.

طلال بن عبدالعزیز کیست؟
طلال بن عبدالعزیز آل سعود (طلال بن عبدالعزیز( در سال ۱۹۳۱ میلادی در شهر طائف از یک مادر ارمنی بدنیا آمد. وی که یکی از سرمایه‌داران بزرگ عربستان است به رهبری جنبش شاهزادگان آزاد شناخته می‌شود.
شاهزاده طلال بن عبدالعزیز دوازدهمین فرزند ملک عبدالعزیز است که از زنی ارمنستانی به نام موناییر به دنیا آمده است. مادر طلال یکی از فراریان ارمنی بود که به همراه خانواده خود در جریان نسل‌کشی ارمنی‌ها توسط امپراطوری عثمانی به آناتولیای شرقی قرار کرده بود. موناییر هنگامی که تنها ۱۲ سال داشت، توسط پادشاه منطقه عنیزه به ابن سعود که در آن زمان ۴۵ ساله بود، پیشکش شد.
این زن در ۱۵ سالگی باردار شد و نخستین فرزند موناییر و ملک عبدالعزیز بن سعود، طلال نام گرفت و پس از آن طبق سنت اعراب موناییر، ام طلال خوانده شد. طبق گزارش‌های دیپلمات‌های انگلیسی حاضر در عربستان، ام طلال، به سبب هوش و زیبایی خود محبوب‌ترین همسر ملک عبدالعزیز بودکه در سال ۱۹۹۱ میلادی درگذشت.

زندگی خانوادگی
او چهار بار ازدواج کرده است. در ابتدا با ام فیصل که از او جدا شد. سپس با دختری لبنانی به نام موانا الصلح فرزند ریاض الصلح (اولین رئیس دولت لبنان پس از استقلال) ازدواج کرد که از وی سه فرزند به نام‌های ولید بن طلال، خالد بن طلال و ریما بنت طلال دارد. حاصل این ازدواج نیز جدایی عاطفی در سال ۱۹۶۲ و طلاق در سال ۱۹۶۸ بود.
او برای بار سوم با موعده بنت عبدالمحسن الانگاری ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزد به نام‌های ترکی بن طلال و سارا بن طلال بود که البته این ازدواج نیز سرانجامی جز طلاق داشت. طلال بن عبدالعزیز نهایتاً برای بار چهارم با مجده بنت ترکی فرزند ترکی بن خالد الصدیری ازدواج کرد.
حاصل این چهاز ازدواج، ۱۵ فرزند است که ۹ تای آن پسر و ۶ نفر دیگر دختر هستند.
زندگی سیاسی
نیمه تنه شاهزاده طلال که در شهر ژنو سوییس نگه‌داری می‌شود.
طلال در سال ۱۹۵۳ به وزارت ارتباطات منصوب شد و تا سال ۱۹۵۵ در این پست بود. سپس به معاونت وزارت دارایی رفت و ۶ سال به بعد در سال ۱۹۶۱ به وزارت دارایی عربستان رسید.
او سپس در سال ۱۹۶۲ به عنوان سفیر عربستان سعودی در فرانسه عازم پاریس شد و جنبش «شاهزادگان آزاد» را به دلیل اختلافاتی که با ملک سعود و ملک فیصل دو برادر دیگرش داشت، در تاریخ ۱۹ آگوست ۱۹۶۲ تأسیس کرد. طلال این جنبش را به کمک سه برادر دیگر خود به نام‌های مشاری و بدر و فواز راه‌اندازی کرد و به مصر گریخت تا مورد استقبال جمال عبدالناصر قرار بگیرد.
او ۱۸ دی ۱۳۹۴ اعلام کرد ایران طی ۲۴ ساعت می تواند عربستان را نابود کند .
دولت عربستان نیز پس از این اقدام، پاسپورت و گذرنامه دیپلماتیک طلال را باطل کرد تا وی سال ها در مصر زندگی کند. وی جز در هنگام به قدرت رسیدن ملک فیصل، اجازه بازگشت به عربستان را نیافت و فیصل نیز به این شرط به طلال اجازه بازگشت به عربستان را داده بود که در امور مملکت دخالت نکند. به همین دلیل پس از بازگشت به عربستان از سیاست دور ماند و به همین دلیل بالاجبار خود را مشغول امور فرهنگی و آموزشی کرد و برای بهبود وجه خویش چندین مؤسسه فرهنگی بین‌المللی دائر کرد و تنها در شورای بعت آل سعود عضو شد.
طلال پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز ولی‌عهد وقت عربستان سعودی، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۱ استعفای خود را از شورای بیعت اعلام کرد؛ شورایی که وظیفه آن تعیین ولی‌عهد جدید از میان پسران عبدالعزیز است. تحلیلگران معتقدند او به انتخاب نایف بن عبدالعزیز به عنوان ولیهد جدید معترض بوده، چرا که طلال بارها در مصاحبه‌های خود گفته بود که او از نایف بزرگتر است و باید ولیعهدی به او می‌رسید.

زندگی اقتصادی
طلال یکی از ثروتمندترین مردان عربستان است به گونه‌ای که بنا بر گزارش المجتهد، شاهزاده طلال به همراه ملک عبد الله و شاهزاده مشعل و نایف و سلمان ۸۰ درصد اراضی کشور عربستان را در تملک دارند. ادعا شده دارایی‌ها و املاک طلال به حدی زیاد است که وی برای اداره آنها ساختمانی چند طبقه مقابل کاخش در منطقه «الفاخریه» ریاض به همراه چندین حسابرس و کارمند اختصاص داده و برآورد می‌شود دارایی‌ها و سرمایه‌اش بالغ بر بیش از ۲۵ میلیارد ریال سعودی باشد.
حتی برخی منابع معتقدند دارایی‌ها او از پسرش که عنوان ثروتمندترین فرد عرب در جهان را داراست، نیز بیشتر است اما کسی از آن خبردار نیست. این در حالی است که ریم بنت الولید نوه جوان طلال که ثروتش به پای ثروت پدر و پدربزرگش نمی‌رسد، به‌تنهایی از ثروتی برخوردار است که وی را تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان آنلاین، تاریخ شنبه 19 دی 1394، کد مطلب: 119148، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
France
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
0
اول اینکه غلط املایی و تاریخی زیاد دارین دوم این که شد تاریخچه زندگی این مردک حرفایی که زده بود همون دو کلام اول بود؟
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
بر اساس چه مستنداتی ایران می تواند ظرف 24 ساعت عربستان را نابود کند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
ایمان جان خودتو ناراحت نکن، شعار دادن کاری نداره که. برخی از به ظاهر مصلحین و مدیران جامعه ما بجای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، آب به آسیب دشمنان می ریزند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
طرف یکی به نعل زده و یکی به میخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین