پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کشورهای محاصره کننده قطر در بیانیه‌ای اعلام کردند که نباید هیچ گونه پیش شرطی از سوی دوحه برای مذاکره مطرح شود.

 شعارسال : به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، عربستان، امارات، بحرین و مصر در بیانیه‌ای اعلام کردند که از میانجی‌گری امیر کویت و تلاش‌هایش برای حل بحران با قطر قدردانی می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: مذاکره درباره اجرای خواسته‌ها نباید با پیش‌شرط همراه باشد.

در  ادامه این بیانیه تأکید شده است: ما از اظهارات امیر کویت درباره موفقیت میانجی‌گری‌اش برای توقف مداخله نظامی متأسفیم چراکه گزینه نظامی به هیچ وجه مطرح نبوده و نخواهد بود و بحران با قطر تنها بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیست کشورهای بسیاری در جهان هستند که موضع خود را به دلیل نفوذ قطر در امور داخلی‌شان اعلام نکرده‌اند چون از عواقب آن نگران هستند.

در این بیانیه آمده است: اظهارات وزیر خارجه قطر بعد از اظهارات امیر کویت نشان می‌دهد که قطر تنها در صورت لغو تحریم‌ها مذاکره می‌کند. مطرح کردن پیش‌شرط از سوی قطر نشان دهنده جدی نبودن این کشور در مذاکره و حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست.

این کشورها موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تأکید بر لزوم توقف حمایت از تروریسم به عنوان تنها راهکار حل بحران را ستودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1396 ، کدخبر:  96061709824،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین