پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با بیان این که حمایت از دولت در دستور کار اصلاح‌طلبان است و در تمام این مدت ما آن را عملی کردیم، عنوان کرد: البته این حمایت نباید به آن معنی تلقی شود که هر اقدامی از طرف دولت و یا بخش‌هایی از آن انجام شود اصلاح‌طلبان چشم‌بسته حمایت می‌کنند.

شعارسال : مرتضی حاجی درباره پیشنهاد برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه جریان اصلاحات کار خود را به صورت جبهه‌ای دنبال کند، گفت: در حال حاضر یک جبهه وجود دارد و در مقطع انتخابات توسعه پیدا می‌کند. این که بخواهیم بگوییم همه نظرات اصلاح‌طلبان از یک بلندگو و یک زبان جاری شود، علی‌القاعده ممکن نیست.

وی ادامه داد: باید یک سازمان منسجم حزبی با سازوکار مناسب که در آن اصلاح‌طلبان نظرات خود را تجمیع کنند تشکیل شود تا افراد بتوانند به توافق دست یابند.

این عضو کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی عملا به نظر نمی‌آید که این نظریه تحقق پیدا کند. باید این را بپذیریم در جبهه اصلاح‌طلبان مواردی وجود دارد که آن، نظرات صددرصد یکسان نیست. اما مصلحت جمع ایجاب می‌کند که در  مقاطعی حداکثر هماهنگی فراهم شود و با یک سازوکار دموکراتیک که با اکثریت آراء هم همراه باشد تشکل‌هایی که زیر این نام تجمع می‌کنند، به یکدیگر احترام بگذارند و فعالیت کنند.

وزیر آموزش و پروش دولت اصلاحات با اشاره به اینکه در زمان انتخابات رفتارهایی این چنینی بیشتر نمود پیدا می‌کند،  عنوان کرد: اگر می‌خواهیم یک سازوکار منسجم داشته باشیم، باید با رفع نواقص احتمالی و بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت، بتوانیم بیش از پیش این تشکیلات را گسترش دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما سال گذشته نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کردیم و تحت عنوان جبهه، نتایجی که مد نظرمان بود به دست آوردیم. در سه انتخابات اخیر نیز همین روش را بکار بردیم البته این به آن معنا نیست که دیگر پیشنهادها قابل بررسی نباشند

حاجی تاکید کرد: برای هر تغییری رویکرد بزرگان اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب باید با یکدیگر به جمع‌بندی برسد

وی درپاسخ به این سوال که جریان اصلاحات سقف حمایتی خود را از دولت تا کجا گسترده کرده است، گفت: حمایت از دولت در دستور کار اصلاحات است و در تمام این مدت ما آن را عملی کردیم البته این نباید به آن معنی تلقی شود که هر اقدامی از طرف دولت و یا بخش‌هایی از آن انجام شود، اصلاح‌طلبان چشم‌بسته حمایت می‌کنند

حاجی تاکید کرد: نقد دولت، حمایت از دولت است و جلوی اشکالات بزرگتر را می‌گیرد و آن را در مسیر سریع‌تری قرار می‌دهد. اصل اساسی اصلاح‌طلبان، حمایت از دولت است اما در مواقعی که لازم باشد آن را نقد می ‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با اشاره به اینکه مشورت دادن به دولت می‌تواند آن را در راستای عملکرد بهتر یاری کند، گفت: مناسب‌ترین شیوه آن است که کارگروه‌های مشترکی در حوزه‌های مختلف با حضور نمایندگان دولت و تشکل‌های حامی وی تشکیل شود که در آن برنامه‌هایی با محورهای عملکرد هر چه بهتر تدوین و به دولت ارائه شود که این اقدام می‌تواند دولت در مسیر مطلوبی قرار دهد.

وی درباره فعالیت‌های کمیته تعامل اظهار داشت: کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری بعد از انتخابات یک دیدار با رییس‌جمهور داشته است که در آنجا مقرر شد هر ۲ الی ۳ ماه یک بار این دیدار تکرار شود البته به شخصه معتقدم که تنها دیدار، مفید نیست. بلکه کارگروه‌ها باید به یک جمع‌بندی برسند و گزارشات خود را در آنجا به رییس‌جمهور ارائه کنند تا مسیر

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1396 ، کدخبر: 533192 ،www.ilna.ir
پ

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین