پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پژوهش ها نشان می دهد دوره های ضمن خدمت معلمان چندان کارآیی ندارد، گفت: طرح کارآمد از سال تحصیلی 97 - 96 جایگزین این دوره ها در دوره ابتدایی خواهد شد.

شعارسال: رضوان حکیم زاده، هدف از اجرای این طرح را تقویت سطح علمی، مهارت ها و شایستگی های معلمان برشمرد و اظهار داشت: در این طرح سعی می شود با مشارکت معلمان و با هدایتی که مدیران مدارس خواهند داشت، نیازهای اصلی معلمان از طریق آنها و مدیران شناسایی شده و با استفاده از روش های گفت و شنودی از تجربه معلمان استفاده شود.

وی یادآور شد: در قالب این طرح اختیار به دست مدیران سپرده خواهد شد تا آموزش هایی که برگزار می شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت های لازم و در راستای رفع نیازهای واقعی معلمان باشد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود:‌ البته این آموزش ها محدود نمی شود و آنچه که معلمان نیز ابراز کنند به رسمیت شناخته خواهد شد و تمامی تلاش ما بر این است تا فرصت های یاددهی، یادگیری و هزینه ای که مصرف می شود به صورت هدفمند باشد و نیازها را رفع کند.

به گفته حکیم زاده، وزیر آموزش و پرورش با کلیات طرح کارآمد موافقت کرده و مکاتباتی نیز با نیروی انسانی وزارتخانه انجام شده و در نهایت قرار است این طرح به صورت پایلوت با تاکید بر اینکه نمونه گیری، معرف همه مناطق کشور و با در برگیری مناطق محروم باشد از سال تحصیلی 97 - 96 آغاز شود.

** برنامه ای برای حذف قرآن از دوره ابتدایی نداریم

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، قرآن را راهنمای عمل اصلی زندگی انسان و آموزش های دوران کودکی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: نه تنها برنامه ای برای حذف قرآن از دوره ابتدایی نداریم بلکه بدنبال این هستیم که متناسب با سطح رشد علمی دانش آموزان، خلاقیت و نوآوری آموزه های ارزشمند قرآنی را طوری به دانش آموزان آموزش دهیم که از مرحله شکل و فرم به عمق و محتوا برسند و این آموزش ها در وجود آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه این مساله که عنوان می شود درس قرآن از دوره ابتدایی حذف خواهد شد را قویا تکذیب می کنم و قرار نیست چنین چیزی اتفاق بیافتد، اظهار داشت: در برنامه پیش دبستانی و دبستان بر اساس برنامه سند تحول بنیادین نظام آموزشی و کلیات نظام آموزش و پرورش یکی از هدف های اصلی این است که بتوانیم بچه ها را در طول دوران تحصیل به گونه ای تربیت کنیم که مهارت لازم را در روان خوانی و درک مفاهیم و روخوانی قرآن کریم کسب کنند.

حکیم زاده گفت: تلاش داریم آموزش های قرآنی در بین دانش آموزان به گونه ای هدایت شود که تجلی آن را در رفتار دانش آموزان مشاهده کنیم و آموخته ها صرفا حفظ کردن سوره های قرآن نباشد.

وی ادامه داد: در عین حال که حفظ کردن، روخوانی و روانخوانی با جدیت در تمامی مقاطع تحصیلی دنبال می شود، اردیبهشت ماه هر سال برای دانش آموزان پایه سوم که موفق به یادگیری روخوانی قرآن شوند جشن شکرگزاری برگزار می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین در دوره پیش دبستانی و در برنامه های مصوب یک پیوست خاص انس با قرآن داریم که در ذیل آن برنامه ها و اهداف عملیات متعددی پیش بینی شده و هدفش دنبال کردن آموزش قرآنی در مقطع پیش دبستانی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، گروه معلمان دوره ابتدایی 265 هزار و 57 نفر شامل 179 هزار و 88 زن و 85 هزار و 969 مرد است و در مجموع هفت میلیون و 648 هزار و 765 دانش آموز دختر و پسر در این دوره تحصیل می کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10تیر1396، کدخبر: 82581704 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین