پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۹۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از شیوه اخذ مالیات در کشور و تاثیرات منفی آن در جامعه گفت: یکی از دلایل اصلی تعطیلی کارخانه ها مشکلات مالیاتی و اختلاف بین تولید کنندگان و سازمان امور مالیاتی است که مشکلاتی برای تولید کننده بوجود آورده اند.

شعار سال:  سید حسن حسینی نماینده شاهرود درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوزبا اشاره به مشکلات مالیاتی در کشور گفت: ما در کشور 2 نوع مالیات داریم. یکی مالیات بردرآمد و دیگرمالیات بر ارزش افزوده.

وی با بیان اینکه طبیعی است که هر کس درآمدی دارد و از ایندرآمدسودی کسب می کند باید مالیات بدهد، افزود: اینجانب و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس معتقدیم که مالیات بر ارزش افزوده را باید از حلقه آخر تولید یعنی مصرف کننده گرفت.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده باید در فرایند تولید از حلقه به حلقه تسویه شود اما متاسفانه مشاهده می کنیم که این مالیات گرفته نمی شود و برخی از پرداخت آن فرار می کنند.

حسینی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده بجای آنکه از مصرف کننده گرفته شود از تولید کننده گرفته می شود، افزود: برای حل این مشکل مجلس در تصویب لایحه بود در سال 96 مصوب کرد که سازمان امور مالیاتی برای اخذ صحیح مالیات بر ارزش افزوده اقدام کند و این مالیات از حلقه آخر گرفته شود اما چون این سازمان آمادگی لازم را نداشت که از مصرف کننده مالیات بگیرد، برای اجرای این قانون مهلت خواست تا در سال جاری اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی اظهار امیدواری کرد تا سازمان امور مالیاتی آمادگی با تهیه مقدمات لازم و تهیه سخت افزارها و نرم افزارهای کاری خود، برای اخذ مالیات از حلقه آخر اقدام کند تا با اجرای این قانون به تولید کننده کمک شود.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس یا اشاره به تشکیل کارگروههای رفع موانع تولید در استانها به ریاست استاندار، گفت: این کارگروهها برای رفع موانع تولید اقدام می کنند تا مشکلات بر سر راه تولید کننده کاهش یابد.

حسینی افزود: بیشترین موانع تولید و بیش از 70 درصد مشکلات به حوزه بانکی و بعد حوزه مالیاتی و در نهایت به بیمه ها و حوزه های تامین اجتماعی مربوط است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی تعطیلی کارخانه ها مشکلات مالیاتی و اختلافی بین تولید کنندگان و سازمان امور مالیاتی است که مشکلاتی برای تولید کننده بوجود آورده اند.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه تعطیلی کارخانه ها و کارگاهها را در سطح کشور شاهد هستیم و آمار آن کم هم نیست.

حسینی تصریح کرد: اثرات منفی این تعطیلی کارخانه ها و کارگاهها براقتصاد کشوروبیکاریدرجامعهمشهود است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری افکار نیوز ، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب:۶۵۸۲۶۸، www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین