پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل از اتخاذ تصمیمی مبنی بر اختصاص 10 درصد از کل بودجه فرهنگی این شهرداری به امر پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

شعارسال: کیومرث اوچی: ما وجود معتادان متجاهر در سطح شهر اردبیل را از جمله معضلات اجتماعی این شهر عنوان کرد و گفت: معتادان متجاهری که از سوی خانواده خود طرد می شوند و حامی مشخصی ندارند، عمدتاً به کارتن خوابی و زندگی در اماکن مخروبه روی می آورند که این امر علاوه بر آسیب هایی که به خود فرد معتاد وارد می کند، به ناهنجاری ها و معضلات جدی تر اجتماعی هم در کل شهر دامن می زند.

وی با بیان اینکه چنین معتادانی حامی مشخصی ندارند؛ رویکردهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری اردبیل را خاطرنشان کرد و افزود: در جلسه ای که با حضور شهردار اردبیل با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار گردید، تصمیماتی اتخاذ شد تا بر اساس آن شهرداری و کلیه دستگاه­های مربوطه حدود 10 درصد از کل بودجه فرهنگی خود را به بحث پیشگیری از اعتیاد اختصاص دهند.

اوچی اضافه کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای بین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرداری اردبیل به امضا رسید و پس از دریافت مجوز از سوی شورای اسلامی شهر، مقرر شد تا شهرداری اردبیل طبق این تفاهم نامه هزینه نگهداری حداقل 100 نفر از معتادان متجاهر شهر را در طول 6 ماه متقبل شود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: روند کار چنین خواهد بود که شهرداری اردبیل هزینه نگهداری معتادان متجاهر را متقبل شده و طبق این تفاهم نامه و پس از معرفی معتادان متجاهر از سوی دادستانی استان، اداره کل بهزیستی استان نیز در قالب قراردادهایی که با کمپ های ترک اعتیاد منعقد می کند، نسبت به نگهداری و درمان معتادان متجاهر در این کمپ ها با صرف هزینه و نظارت از سوی شهرداری، اقدام خواهد کرد.

اوچی با اشاره به مدت زمان 6 ماهه که در تفاهم نامه پیشگیری از اعتیاد قید شده است، تأکید کرد: این در واقع استارتی برای یک اقدام فرهنگی و اجتماعی ضروری از سوی شهرداری اردبیل بود که با توجه به نتایج حاصله و اهمیت موضوع، می توانیم بعد از اتمام زمان تفاهم نامه هم نسبت به تمدید آن اقدام کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 20دی1394، کدخبر: 497872: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
وقتی آقای دکتر .... بعنوان رئیس سازمان بهزیستی کشور بود و تنها کارش شعار بود و شعار، باید به امروز فکر می کردین تا بیت المال اینگونه حرام نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین