پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۱
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: انسان هایی که کار دارند به فساد آلوده نمی شوند و کسانی که فساد سیاسی پیدا می کنند به خاطر بیکاری آنان است .

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت از نمازگزاران برای رعایت تقوا افزود: فردی که کار دارد ، خادم مردم است و وقت ندارد به جنگ سیاسی در داخل کشور بپردازد و مشغول خدمتگذاری و نوکری خودش است.

* قسمت عمده مشکلات فرهنگی از بیکاری است

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تهران افزود: بیکاری برای جوانان ما نیز موجب سرگردانی و اختلالات عصبی و در معرض اعتیاد و قاچاق قرار گرفتن آنان می شود؛ آفت های عظیمی دارد و باید کسانی که صاحب پست هستند شب و روز نداشته و به فکر این باشند تا قسمت عمده از مشکلات فرهنگی ما که ناشی از بیکاری است ، حل شود.

*پست برخی نه بر اساس تجربه و مدرک بلکه بر پایه نورچشمی بودن جریان ها است

امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه نیز گفت: برخی پست هایشان مشروع نیست، نورچشم بازی است، تجربه و مدرک لازم را نداشته اند اما چون جزو یک جریانی بوده اند پست های مهم به آنها داده شده است.

وی در این باره افزود: آنها در روز قیامت مسئولند اما آنهایی که با جواز شرعی پست هایی را در اختیار دارند باید تابلویشان حضرت سلیمان باشد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت سلیمان نبی (ع) برای مسئولان ما، روسای جمهور، وزیران، روسای قوا و همه یک الگوست و خداوند به یک پیغمبر قدرت و امکاناتی داد که احدی قبل از امام زمان (عج) ما امکانات حضرت سلیمان را ندارد؛ او بر طایفه جان و بی جان، پریان و دیوها حکومت می کرد و اینها تحت تسخیر حضرت بودند و حضرت به آنها فرمان می داد.

صدیقی گفت: کسانی که به قدرت رسیده اند و در قدرت فاسد، ظالم، متجاوز، غافل و بدبخت شده اند، ای کاش قدرت پیدا نمی کردند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: خدمتگزاران نظام مظلوم جمهوری اسلامی، کسانی که افتخارشان به این است که زیر پرچم ولایت پست هایشان مشروعیت یافته که اگر این نبود خدمت شما ارزشی نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: ولایت تمام مناصب دولتی را مشروع کرد و آزادی شما در استفاده از بیت المال مجوز ولایی لازم دارد؛ این ها متعلق به خدا است و رسول الله به عنوان امین الله کفیل خداست.

*هر کسی جایز نیست از امکانات عمومی استفاده کند

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با بیان این که بیت المال متعلق به خدا و رسول الله (ص) است، افزود: جایز نیست کسی از پیش خود بگوید بندگان خدا را از بیت المال ارتزاق می کنم، اموال عمومی متعلق به خداست و اذن الهی می خواهد و هر کسی جایز نیست از امکانات عمومی استفاده کند و امانات خیلی دقیقی است.

وی گفت: شکر نعمت به این است که آن را در راهی که خداوند خواسته به کار برد و نعمت حکومت برای خدمت به مردم و گشودن گره های مستضعفان و گرفتاران، برای شکستن کابوس رکود و از بین بردن بیکاری است که دارد در جامعه بیداد می کند.

وی در ابتدای خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت از نمازگزاران برای رعایت تقوا افزود: شما بندگان صالح خدا، میهمانان ضیافت جمعه الهی و آحاد مومنین و خودم را به تقوا توصیه می کنم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که تقوا بازدارنده است با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: خوش به حال کسانی که چراغ تقوا در زندگی و محیط کار و گفتار و رفتارشان روشن است و می دانند که خدایی بالای سر آنان قرار دارد.

صدیقی افزود: کسانی که اهل تقوا هستند وقتی فضای گناه در ذهنشان و یا در خارج ذهنشان پیش می آید و شیطان می خواهد آنها را به گناه آلوده کند، فوری به یاد می آورند که این تیر شیطان است .

وی با بیان این که روح دین ممکن است با این تیر آسیب ببیند، افزود: انسان های اهل تقوا تا گناه پیش می آیند به یاد خدا می افتند و از گناه صرف نظر می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 11 دی 1394، کدمطلب: 81902033 (5081262)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین