پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هزینه زیاد نامزدها در انتخابات را نوعی فساد دانست.

شعار سال: احمد توکلی چهارشنبه شب به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی یاسوج افزود: فساد سیاسی سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی است.

وی بیان کرد: فساد با صلاح جامعه، تولید و توزیع درآمد ناسازگار است و وقتی فساد در یک جامعه‌ای رخ می دهد تخصیص منابع به هم می خورد و نرخ رشد را کم می کند.

توکلی کارکرد مناطق آزاد در کشور را فساد آور دانست و گفت: ایجاد مناطق آزاد برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای صادرات و ارزآوری بوده است اما منجر به واردات کالاهای خارجی می شود که کارگران ما کار خود را از دست می دهند و این امر فساد است.

توکلی اظهار کرد: افزایش مناطق آزاد در کشور نقطه مقابل نیازمندان جامعه و افراد متوسط در سطوح میانی و پایین است.

نماینده تهران در مجلس تصدی افراد ناشایست در مناصب را نقطه آغاز فساد دانست و اظهار کرد: فساد سیستمی وقتی است که نیروهای فاسد اقتصادی و زراندوزان در مناصب تصمیم گیری نفوذ کنند.

وی با تبیین علل نفوذ این افراد فاسد به درون سیستم و مجاری تصمیم گیر گفت: مهمترین هدف آنها نیز آشنایی با قوانین، سیاست ها، آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های دولتی برای دسترسی به منافع شوم خود است.

توکلی اظهار داشت: در این صورت نیز اجرای قوانین و مقررات دستگاه های دولتی و سیستم نیز به خودی خود به نفع آنان و به ضرر مردم خواهد بود.

وی فساد را در مقابل آزادی دانست و بیان کرد: آزادی وقتی است که نمایندگان با رأی مردم به مجلس راه یابند اما وقتی کسی یک میلیارد تومان برای راهیابی به مجلس و انتخابات هزینه می کند، آزادی نیست.

توکلی تاکید کرد: مردم اگر دیدند کسی پول زیاد خرج کرد باید شک کرده و به او رأی ندهند.

وی افزود: این نامزد در صورت پیروزی و انتخاب به عنوان نماینده مجلس با استفاده از قدرت نفوذ در اندیشه جبران کسری ها و خرج های فراوان دوران نامزد بودن خود در انتخابات است.

توکلی همچنین کرد: اگر مطبوعات به خود جسارت دهند و خودسانسوری نکنند و سالم باشند، جلوی فساد گرفته می‌شود که البته در برخی رسانه‌ها نیز فساد وجود دارد.

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت: تشکلهای دانشجویی نباید ابزار دست احزاب بیرون از دانشگاه شوند. کار تشکلهای دانشجویی حزبی نیست بلکه تمرین کار حزبی و جمعی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 19 آذر 1394,کد مطلب: 2996998

www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نازنين
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
دمش گرم ، انشاله ورود پيدا كنه و حلوي همه مفسدان رو بگيره و قوانيني بذاره كه جلو فساد رو بگيره ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین