پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کتاب‌ های درسی دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی که پیشتر، دانش آموزان سفارش خود را در سامانه http://www.irtextbook.com به ثبت رسانده اند نیز از اول مهرماه از طریق مدارس در اختیار آن ها‌ قرار می گیرد.

شعار سال: مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع کتاب های درسی دوره‌های متوسطه اول و دوم از امروز،20 شهریورماه در کتابفروشی‌ های سراسر کشور به جز استان ها‌ی تهران و البرز آغاز شد.

لیدا نیک روش روز دوشنبه اظهار داشت: در استان ها‌ی تهران و البرز نیز کتاب های درسی از 25 شهریور توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب‌ های درسی دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی که پیشتر، دانش آموزان سفارش خود را در سامانه http://www.irtextbook.com به ثبت رسانده اند نیز از اول مهرماه از طریق مدارس در اختیار آن ها‌ قرار می گیرد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی بیان داشت: کتاب درسی به اندازه کافی چاپ شده و در اول مهرماه هیچ دانش آموزی در هیچ یک از پایه های تحصیلی، بدون کتاب نخواهد ماند.

نیک روش در خصوص قیمت کتاب های درسی برای سال تحصیلی 97 - 96 نیز گفت: تغییر قیمت کتاب ها در مقطع متوسطه افزایش چشمگیری نداشته و در دوره ابتدایی نیز پایین تر از نرخ تورم و تنها هفت درصد افزایش داشته است.

به گفته معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97 - 96 ، در مجموع 138 میلیون نسخه کتاب در اختیار دانش آموزان سراسر کشور در پایه های مختلف تحصیلی قرار می گیرد.

حجت الاسلام «محی الدین بهرام محمدیان» به خبرنگار ایرنا گفت: در سال تحصیلی پیش رو 280 عنوان کتاب درسی جدید و راهنمای معلم در شاخه نظری(رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف اسلامی) و شاخه مهارتی (فنی و حرفه ای و کار دانش) در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این کتاب ها برای تمامی پایه های تحصیلی همراه با پایه یازدهم که کتاب های آن جدیدالتالیف است، در اختیار مراکز استان ها قرار داده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: در کنار کتاب های درسی، دیگر اجزای بسته های آموزشی همچون سی دی های بر فراز آسمان، مجلات آموزشی رشد و فیلم آموزشی نیز تولید شده و این سازمان توانسته است در فضای مجازی و سایبر نیز به تولید محتوای الکترونیک برخط بپردازد.

بر اساس تازه ترین آمار، تا هفته گذشته در مجموع اطلاعات 12 میلیون و 294 هزار و 356 دانش‌آموز در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت شده است که از این تعداد هفت میلیون و 489 هزار و 254 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 2 میلیون و 882 هزار و 950 دانش‌آموز در دوره متوسطه اول، یک میلیون و 866 هزار و 918 دانش‌آموز در متوسطه دوم و 679 هزار و 155 دانش‌آموز در پایه دهم ثبت‌نام کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری قانون، تاریخ انتشار 20 شهریور 96، کدمطلب: 52362 ، www. ghanoondaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین