پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
پوریانی گفت: استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمین، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است.

شعار سال: عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران با اشاره به ضرورت استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس اظهار کرد: یکی از سیاستهای قوه قضائیه بحث کاهش جمعیت کیفری است که یکی از موارد مهم در پیگیری این موضوع استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بوده است.


وی ادامه داد: استفاده از مجازات‏های جایگزین حبس یکی از برنامه های اولویت دار در سالهای اخیر بوده و طبق آمار استفاده از این مجازاتها رو به رشد است و قانون مجازات اسلامی نیز پیشبینی هایی در خصوص استفاده از این مجازات‏‌ها در نظر گرفته است.


پوریانی تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی دست قضات را برای صدور حکم هایی غیر از حبس بازگذاشته است و در حال حاضر قضات بیشتر به سمت و سوی استفاده از این دست مجازات‏‌ها می‏روند.

رئیس کل محاکم تهران در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از مجازات های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمان، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است.

گفتنی است؛ با توجه به نقش موثر قضات و دادستانها در کاهش جمعیت کیفری دومینهمایش علمی - کاربردی دادسرا‌های استان تهران با موضوع «زندان و سیاست کاهش جمعیت کیفری»، روز چهارشنبه اول شهریورماه امسال با حضور دادستان تهران، رئیس سازمان زندان های کشور، رئیس ستاد دیه و معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار شد و در این همایش راه‌کارهای کاهش جمعیت کیفری مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ دربرنامه ششم توسعه برای قضات تکالیفی مقرر شده و ملزم گردیده اند با لحاظ ظرفیت اعلام شده و تناسب قرار تأمین، از صدور قرار‌های تأمین منتهی به بازداشت و یا احکام حبس جز در موارد ضروری به موجب قوانین مربوط خودداری نمایند و با رعایت قوانین مربوط از تأسیس‌های جدید کیفری مانند تعلیق تعقیب یا مجازات، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط و مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 4 مهر 96، کد مطلب: 352382: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین