پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
رئیس جمهوری کره جنوبی بر لزوم تقویت ارتش تاکید نهاده و مقامات این کشور گفته‌اند انتظار دارند کره شمالی به زودی به "اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری" دست بزند.

شعارسال:مون در مراسم روز ارتش - رئیس جمهوری کره جنوبی تقویت بنیه دفاعی کشورش را برای مقابله با کره شمالی لازم دانسته است

رئیس جمهوری کره جنوبی بر لزوم تقویت ارتش تاکید نهاده و مقامات این کشور گفته‌اند انتظار دارند کره شمالی به زودی به "اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری" دست بزند.

روز پنجشنبه، ۶ مهر (۲۸ سپتامبر)، سخنگوی حزب حاکم جمهوری کره جنوبی به نقل از چونگ اویی-یونگ، مشاور امنیت ملی این کشور گفت که انتظار می رود کره شمالی در روزهای ۱۰ و ۱۸ ماه میلادی آینده و به مناسب مراسم بزرگداشت حزب کارگران - حزب حاکم آن کشور" و برگزاری کنگره سراسری حزب کمونیست چین، به "اقدامات تحریک آمیز جدید" دست بزند. وی در این مورد توضیح بیشتری نداد.

براساس این گزارش، چونگ پس از دیدار با مون جه-این، رئیس جمهوری، همچنین گفت که "در مورد بروز درگیری نظامی در نتیجه حوادث اتفاقی" نیز نگرانی شدید وجود دارد. به گفته سخنگوی حزب حاکم، رئیس جمهوری در این دیدار گفت که اگرچه رئیس جمهوری آمریکا از گزینه نظامی برای برخورد با تهدیدهای کره شمالی سخن می گوید، اما کره جنوبی مایل به ورود به جنگ دیگری نیست.

در همانحال، روز پنجشنبه، مون جه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی وعده داد که تقویت نظامی این کشور را در اولویت قرار خواهد داد و از آن به عنوان بخشی از "تلاش برای غیراتمی کردن کره شمالی" نام برد. وی افزود که کره جنوبی "هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی با تنبیه شدید مواجه خواهد شد."

رئیس جمهوری کره جنوبی بر تقویت دفاع ضد موشکی و هسته‌ای تاکید نهاد

مون که در مراسم روز ارتش کره جنوبی سخن می گفت افزود "دولت ما مصمم به حفظ صلح است و این مستلزم برخورداری از قدرت دفاعی نیرومند است؛ ما با هرگونه ماجراجویی کره شمالی با شدت برخورد خواهیم کرد."

کره جنوبی از حمایت نظامی ایالات متحده برخوردار است اما آقای مون گفت که کره جنوبی مصمم است در زمینه هایی مانند مقابله سریع با تهاجم خارجی و شبکه های دفاع ضدموشکی، امکانات نظامی خود را تقویت کند. وی افزود: "بدون قابلیت دفاعی نیرومند، ما توان حمایت از خود و حفظ صلح را نخواهیم داشت."

رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که فوری ترین اقدام در شرایط کنونی بهبود امکانات دفاعی علیه "تهدید اتمی و موشکی" کره شمالی است اما در کنار آن، دولت او مصمم است توانمندی تهاجمی ارتش را نیز افزایش دهد.

مون جه-این همچنین خواستار افزایش همکاری نظامی با آمریکا و امکانات دفاعی مشترک دو کشور شد و گفت که "با نیرومند کردن قابلیت دفاعی مشترک خود با آمریکا، ما قادریم از اقدامات تحریک آمیز هسته ای کره شمالی جلوگیری کنیم."

به عنوان بخشی از تعهد دفاعی مشترک ایالات متحده و متحدان آن کشور در شرق آسیا، در حال حاضر نیرویی متشکل از حدود ۲۹ هزار نظامی آمریکایی در این کشور مستقر است اما رئیس جمهوری کره جنوبی مایل است کنترل فرماندهی عملیاتی در زمان جنگ به ارتش این کشور واگذار شود. وی در سخنرانی روز پنجشنبه گفت: "اگر ما کنترل عملیات نظامی زمان جنگ را در دست داشته باشیم، کره شمالی هراس بیشتری از ما خواهد داشت و مردم ما اطمینان بیشتری به امنیت خود خواهد داشت. انتقال کنترل کامل عملیاتی زمان جنگ به ارتش کره جنوبی به افزایش توانایی نظامی کشور ما منجر خواهد شد."

قرار بود کنترل بر عملیات مشترک زمان جنگ در سال ۲۰۱۵ به کره جنوبی واگذار شود اما رئیس جمهوری سابق کره جنوبی با اعلام اینکه برای این منظور، لازم است کره جنوبی نخست امکانات دفاعی خود را افزایش دهد، این امر را به مدتی نامعلوم به تعویق انداخت.

نمایش هوایی در روز ارتش کره جنوبی

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار6مهر96،کدخبر: 330731، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین