پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: مقصد نیمی از سفرهای مردم کشور مشهد بوده و از این میان ۳۳ درصد سهم خطوط ریلی کشور به سمت خراسان رضوی و مشهد است.

شعار سال: محمدهادی ضیایی مهر ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان توسعه مدیریت و منابع راه آهن خراسان برگزار شد اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری، شش میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر از طریق ریلی جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال، ۹۶ درصد حرکت قطارها از مشهد به دیگر شهرها طبق ساعت درج شده در بلیط بوده است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با اشاره به حداکثر زمان تاخیر در قطارها گفت: حداکثر زمان تاخیر در قطارها ۱۵ دقیقه بوده و میانگین زمانی تاخیر ۳۹ ثانیه است، در حوزه قطارهای باری کاهش ۳۳ درصدی تاخیر را داشته‌ایم، علاوه بر این در سال ۹۵، متوسط تاخیرها ۱۴.۵ دقیقه بوده که این عدد در امسال به ۹.۵ دقیقه کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد حمل و نقل ریلی باری ترانزیتی است ابراز کرد: کالاهایی مانند گوگرد، کود شیمیایی، مازوت، پنبه و مواد سوختنیبیشترین سهم در جابه جایی ریلی را داشته اند.

ضیایی مهر با بیان اینکه در بخش حمل و نقل جاده‌ای حوادث زیادی داریم تصریح کرد: تنها راه کاهش حوادث سوق دادن مردم به سمت حمل و نقل ریلی است و در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۷۱۶ هزار تن بار در مسیر ریلی جابه‌جا شده که این میزان رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته و ۴۵ درصد آن، حمل و نقل ترانزیتی بین‌المللی و برون‌مرزی است.

وی بیان کرد: ورودی قطار از مبادی ۲۷ گانه به مشهد کاهش هشت درصدی داشته است، همچنین خدمات ویژه‌ای از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) در تمامی مسیرهای ۲۷ گانه به مشهد به صورت رفت و برگشت ارائه می‌شود.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی تاکید کرد: مقصد نیمی از سفرهای مردم کشور، مشهد بوده و از این میان ۳۳ درصد سهم خطوط ریلی کشور به سمت خراسان رضوی و مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بارهای جابه جا شده به کشور از ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان بوده است گفت: ۵۰ درصد از ترکمنستان، ۳۰ درصد ازبکستان، ۵ درصد از تاجیکستان و ۱۵ درصد هم از کشورهای دیگر بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 5 مهر 96، کد مطلب: 4099801: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین