پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
پلیس در حالی که به رانندگان توصیه کرده به دلیل سیاه‌پوش بودن عموم مردم، توجه بیشتری در رانندگی به خصوص در هنگام شب داشته باشند، به آنها هشدار هم داده است که از ماشین نویسی یا گل اندود کردن خودروها نیز پرهیز کنند.

شعار سال: پلیس برای حفظ امنیت عزادارن حسینی توصیه‌های ایمنی به شرح زیر اعلام کرده است:

1-در هردسته عزاداری حداقل یک یا دو نفر که ملبس به کاور شبرنگ باشند به منظور هدایت هیات،عابرین پیاده و یا خودروهایی که قصد عبور دارند مسئول شوند.

2- به منظور تسریع در حرکت وانسجام، هیات‌ها به نحوی حرکت کنید که هیچ فاصله‌ای بین آنها نیفتد.

3- از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان یا کندی عبور ومرور می‌شود خودداری کنید.

4- توصیه می‌شود در حین برگزاری مراسم عزاداری،به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگو و طبل، رعایت حال بیماران و افراد سالمند شود.

5- هیات‌های عزاداری همکاری لازم را با عوامل انتظامی و ترافیکی داشته باشند و فقط از مسیرهای تعیین شده (که انسداد انجام گرفته) حرکت کنند.

6- از پارک خودرو در مسیر حرکت دسته‌جات اکیدا خودداری کنید در صورتی که وسیله نقلیه موجب سدمعبر و یا در حرکت دسته‌جات اختلال ایجاد کنند،پلیس راهور موظف به جابجایی خودرو با جرثقیل است.

7-با توجه به اینکه در این ایام عموم مردم سیاهپوش هستند، رانندگان توجه کافی به جلو داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنید.

8-هرگونه نوشتن اشعار و یا الصاق برچسب وپوستر بر روی شیشه وبدنه خودرو برخلاف قوانین و مقررات بوده و ممنوع است و راننده متخلف برابر قانون در مرکز استان 300 هزار ریال ودر سایر شهرها 200 هزار ریال جریمه خواهد شد.

9-پوشاندن خودرو با رنگ وگل الود کردن آن برابر قانون قوانین راهنمایی رانندگی ممنوع بوده و فرد متخلف در مرکز استان 300 هزار ریال و درسایر شهرها 200 هزار ریال جریمه خواهد شد.

10-پوشاندن پلاک خودرو نیز ممنوع است و اگر کسی عمدا اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو کند علاوه بر جریمه 600 هزار ریالی و توقیف خودرو، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

11- برابر آیین نامه راهور ،خودورو‌ها حق ورود به محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده توسط پلیس و همچنین ورود و یا حرکت در بین دسته جات عزاداری را ندارند.

12-توصیه می‌شود به دلیل پایین بودن ظرفیت پارکینگ در سطح شهر،اطراف تکایا،مساجد و محل‌های عزاداری و همچنین عدم ایجاد مزاحمت برای هیات‌های عزاداری و ساکنین کوچه‌های اطراف آن حتی المقدور از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود و یا به صورت پیاده به مراسمات عزاداری عزیمت کنید.

13- با عنایت به اینکه در این شب‌ها عموم شهروندان از لباس مشکی استفاده می‌کنند ،لذا توصیه می‌شود عابرین از گذرگاه‌های ایمن (پیاده رو) استفاده کرده و برای عبور از عرض خیابان از محل‌هایی دارای روشنایی کافی و پل عابر پیاده و یا خط کشی ویژه عابرین پیاده استفاده کنند.

14- شهروندان برای اطلاع از اخرین وضعیت راه‌هاو محدودیت‌های ترافیکی درون شهر می‌توانند در طول شبانه روز با تلفن 120تماس حاصل کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب: 289821 ، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین