پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
پلیس راهور، مترو و شهرداری تهران تمهیدات ویژه‌ای را برای پنجشنبه آخر سال در نظر گرفته‌اند.

شعارسال: محسن نایبی با اشاره به سنت حسنه زیارت اهل قبور و شهدا در پنجشنبه و جمعه آخر سال خاطر نشان کرد: در این روزها خطوط داخلی مترو تهران به خصوص خط یک با کاهش فاصله گذر قطارها خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: با این کاهش فاصله گذر به طور متوسط 15 درصد ظرفیت جابجایی مسافر در خطوط مترو تهران افزایش می یابد.

نایبی افزود: این آمادگی هم وجود دارد که در هنگام ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها،‌ قطارهای فوق العاده اعزام شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطر نشان کرد: مترو در روزهای پایانی سال با افزایش تردد مسافران روبروست که با بهینه سازی تعداد حرکت قطارها در خطوط پنج‌گانه، سعی شده است تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود.

*تمهیدات ویژه راهور تهران برای پنج شنبه و جمعه پایان سال

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای پنج شنبه و جمعه پایان سال که شهروندان برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا می روند تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

سردار حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به شلوغی و ازدحام در مراکز خرید و همچنین پنج شنبه و جمعه پایان سال برای حضور در بهشت زهرا افزود: در این روزها پلیس در مراکز خرید و همچنین راه‌های منتهی به بهشت زهرا به صورت آماده باش صد درصدی حضور خواهد داشت.

وی گفت: برای راهنمایی هر چه بیشتر شهروندان برای تردد در بهشت زهرا بروشورهایی شامل نقشه راهنمای قطعات و ورودی و خروجی های بهشت زهرا و همچنین مسیرهای عبور برای تردد شهروندان از مناطق مختلف شهر تهران تهیه شده است.

سردار حسینی افزود: ساکنان شرق می‌توانند از بزرگراه امام علی، خیابان شهید رجایی و درب شرقی بهشت زهرا و ساکنان شمالی از بزرگراه‌های چمران، نواب و تندگویان و ساکنان غربی می توانند از بزرگراه‌های جوانه، چراغی و آزادگان برای تردد استفاده کنند.

وی گفت: همه نیروهای پلیس در پنج شنبه و جمعه پایان سال از بامداد در محورهای بهشت زهرا مستقر هستند.

*تمهیدات شهرداری منطقه 20 تهران برای پنجشنبه آخر سال

شهرداری منطقه 20 شهر تهران از آماده باش مدیریت شهری برای ویژه برنامه های پایانی سال از جمله ترددهای آخرین پنجشنبه سال خبر داد.

احمد صفوی گفت: با توجه به افزایش حجم تردد در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) در روزهای پایانی و به ویژه آخرین پنجشنبه سال مدیریت شهری منطقه 20 با لحاظ تمهیدات ترافیکی در آماده باش است.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه های امام علی(ع)،‌ شهید آوینی و شهید رسولی تحت تاثیر بار ترافیکی قرار دارد،‌ افزود: همزمان با روز پنجشنبه 27 اسفند خیابان شهید رجایی در تقاطع های سه راه ترانسفو و پمپ بنزین شهید بهشتی مسدود می شود تا تردد شهروندان تهرانی به سمت بهشت زهرا تسهیل شود.

وی با اشاره به سرویس رسانی رایگان از مبادی ورودی منطقه به مقصد بهشت زهرا در پنجشنبه و جمعه پایانی سال ادامه داد: استقرار واحدهای امداد خودرو، افزایش ساعات کاری خطوط پرتقاضا و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده است.

*آماده سازی محورهای منتهی به بهشت زهرا برای پنج شنبه آخر سال

شهردار منطقه 19 از اجرای اقدامات ترافیکی در محورهای منتهی به بهشت زهرا در آستانه فرا رسیدن پنج شنبه و جمعه آخر سال خبر داد.

پیمان قربانی گفت: با توجه به افزایش حجم تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال به منظور زیارت اهل قبور، ضمن انجام بازدیدهای اولیه از محورهای منتهی به بهشت زهرا توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه و پلیس راهور، در چند نقطه اصلاحات هندسی انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر احداث دور برگردان در بزرگراه علامه عسگری، یک خروجی جدید به بهشت زهرا در محور جنوب به شمال جاده قدیم قم با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به قطعات جدید و جلوگیری از ازدحام ایجاد شده است.

شهردار منطقه 19 گفت: همچنین خط کشی محورهای بزرگراهی علامه عسگری و بهشت زهرا به منظور افزایش سطح ایمنی این مسیرها و تسهیل در تردد شهروندان انجام شده است.

قربانی ادامه داد: درادامه فعالیت های آماده سازی محورهای منتهی به بهشت زهرا در سال گذشته سه تابلوی هدایت مسیر نیز در محدوده انتهای بزرگراه هاشمی، نصب شده است تا شهروندان هنگام مراجعه به بهشت زهرا به سهولت به سمت قطعات مورد نظر هدایت و راهنمایی شوند.

شهردار منطقه تصریح کرد: به منظور ساماندهی تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال شهروندانی که از بزرگراه امام علی (ع) قصد دسترسی به بهشت زهرا را دارند می‌توانند جهت تسهیل در تردد از بزرگراه شهید هاشمی استفاده کنند، همچنین خودروهای عبوری از بزرگراه نواب و آیت اله سعیدی بهتر است از طریق اتوبان تهران قم (خلیج فارس) از طریق پل غیر همسطح یادگار امام به بهشت زهرا مراجعه کنند.

این مسئول با اشاره به استقرار نیروی شهربان و پلیس راهور در محورهای شهید هاشمی و بزرگراه خلیج فارس به منظور ساماندهی گل فروشان، از شهروندان درخواست کرد جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات ترافیکی و خطرات احتمالی، برای تهیه گل از آلاچیق‌های ایجاد شده در حاشیه امن بزرگراه های یاد شده و مراکز خرید داخل سازمان بهشت زهرا استفاده کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار خبر 26 اسفند 1394 ، کدمطلب: 384689، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین