پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
قانون بشکل کاملا شفاف در خصوص جرم بودن دستکاری پلاک وسیله نقلیه صحبت کرده است. اما برخی از کارشناسان معتقدند که پوشاندن پلاک جزو این مسئله نشده و نوعی تخلف محسوب می شود. ای کاش پلیس راهنمائی و رانندگی غیر پاسخگو (از نظر ما و به هزار دلیل قابل اثبات) در این خصوص، اعلام نظر آشکار می کرد.

شعار سال : در کلیپ منعکس شده در گزارش، مامور راهنمایی و رانندگی محترمی را می بینید که در قضاوتی هر چند سلیقه ای، اقدام به تنبیه یک مجرم( راننده اقدام کننده به دستکاری پلاک) می کند. اما برخی از شهروندان معتقدند که رفتار ماموران راهنمائی و رانندگی در عمل و عموما ، غیر از این بوده و چنین ملایمت و حفظ احترامی، کمتر دیده می شود.
از طرف دیگر برخی از شهروندان اعلام می کنند که، قانون صراحت آشکاری در خصوص جرم یا تخلف بودن پوشاندن پلاک ندارد. همچنین معتقدند که ارتکاب جرم یا مبادرت به تخلف ، یک بحث است و شناسائی ریشه های آن بحثی دیگر می باشد؟ معتقدند که چرا با وضع طرح غیرشفاف و ناقصی چون طرح ترافیک، زندگی عادی مردم باید دچار انواع فشارها و گرفتاری ها شود تا به اجبار به سمت تقلب و تخلف و قانون شکنی ، حرکت کنند؟ این سوالی است که بارها و بارها از پلیس راهنمائی و رانندگی، شهرداری و .... توسط رسانه ها، پرسیده شده و با کمال صدها تاسف، راهبرد سکوت و کم توجهی به پاسخ ، تنها واکنش مورد استفاده عزیزان بود. چرا پلیس و شهرداری در خصوص طرح هائی چون طرح ترافیک، وارد مناظره و مباحثه با صاحب نظران ،متخصصان، رسانه ها وحتی شهروندان نمی شوند؟ چرا قوانین باید همیشه بشکلی ناعادلانه و غیرقابل قبول به سمت تامین منافع پلیس غش نموده و بصورتی جهت دار تصویب شود ( بعنوان نمونه، جرائم باید بشکل سالیانه و متناسب با تورم افزایش یابد، اما حد مجاز توقیف خودرو بواسطه جرایم، همان یک میلیون تومان باشد؟ این نوع قانون گذاری و اعمال قانون ، هم خنده دار است و هم تاسف بار) . قضاوت با خود کارکنان زحمت کش پلیس راهور و کارشناسان و مدیران طرح ترافیک در شهرداری تهران.

تعداد بازدید : 49

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین