پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعتقاد دارد که باید با نظام تعرفه از منافع تولیدکننده برنج در مقابل واردات حفاظت شود.

شعار سال: علی ابراهیمی، با اشاره به انتقاد برخی افراد نسبت به افزایش قیمت برنج وارداتی، گفت: از آنجایی که برنج ایرانی به لحاظ کیفی در دنیا نمونه ندارد برای حفاظت از تولید کننده برنج در کشور از نظام تعرفه ای استفاده می شود با واردات برنج تولید داخل ضرری وارد نشود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غیر منطقی است که واردات عامل افزایش قیمت برنج محسوب شود، توضیح داد: با واردات برنج های بی کیفیت با هر قیمتی مخالف هستیم چرا که با این کار احتمال به خطر افتادن سلامتی مردم وجود دارد، اگر بخواهیم با واردات برنج های استاندارد و قابل خوراک نیاز کشور را تامین کنیم باید با نظام تعرفه ای از منافع تولیدکنندگان برنج حمایت کنیم.

گرانی برنج ایرانی به دلیل کیفیت بالا

نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنج در کشورهای دیگر زیر یک دلار است، توضیح داد: از آنجایی که برنج ایرانی با کیفیت بسیار بالا است، قیمت آن به نسبت برنج های خارجی زیاد است و هیچ کجای جهان برنج های معطری مانند ایران تولید نمی کنند، اما با توجه به اینکه نیاز کشور باواردات برنج تامین می شوند تنزل قیمت ها منطقی نیست.

ذائقه غذایی مردم باید تغییر کند

نماینده مجلس اعتقاد دارد که با تنزل قیمت برنج های وارداتی به تولید برنج داخلی وارد خواهد شد.

ابراهیمی راهکاری ارائه کرد و گفت: به نظر می‌رسد که علاوه بر افزایش تولید برنج پرمحصول باید روی ذائقه غذایی مردم نیز کار شود، چرا که مصرف سرانه برنج، گندم و نان در ایران بالاتر از بقیه کشورها است.

برنج پر محصول تولید شود

وی ادامه داد: برنج باعث افزایش وزن و بروز برخی بیماری‌ها می‌شود بنابراین باید تلاش کرد مصرف برنج و غلات در کشور کاهش یابد و از سویدیگر به سمت تولیدبرنج‌های پرمحصولات حرکت کنیم تا واردات برنج های مشکوک به ارسنیک به کشور کاهش یابد.

واردات برنج از حوزه هند و پاکستان ادامه دارد

این نماینده مجلس عنوان کرد: از آنجایی که واردات برنج از حوزه هند و پاکستان ادامه دارد، به آلوده بودن این برنج ها به آرسنیک مشکوک هستیم، بنا بر این توصیه می شود واردات برنج از کشورهای قابل اعتماد بگیرند.

ابراهیمی ادامه داد: سالانه نزدیک 2.5 تن برنج وارد کشور می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که از کشورهای مطمئن که آلودگی خاکی و آبی ندارند این کار صورت گیرد.

این نماینده مجلس معتقد است به دلیل شاخص قیمت به سمت خرید برنج های بی‌کیفیت هندی روی آورده ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید داردبرای حفظ منافع تولیدکننده داخلی باید به سمت واردات برنج با کیفیت و با قیمت مناسب برویم تا با تعیین تعرفه از تولید داخل نیز حمایت کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 09 شهریور 1396، کد مطلب:350089 : www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین