پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
جانشین فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بر ضرورت حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمن تاکید کرد و گفت: امروز متناسب با تهدید ظرفیت دفاعی خود را بالا برده ایم.

شعارسال: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنج شنبه در آیینی به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار رزمندگان اسلام به ویژه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس افزود : هنوز که هنوز است دشمن وجود دارد و در کمین است و الان وارد جنگ ترکیبی شده است؛ در این جنگ از همه چیز استفاده می کند تا به ما ضربه بزند.
وی ادامه داد: باید مراقب باشیم که دشمن می خواهد با طراحی های خود در حوزه جنگ نرم آینده را هدف قرار بدهد و آن را به نفع خود بسازد .
امیر سرتیپ پوردستان افزود: در حوزه جنگ نرم هدف دشمن دل و اندیشه جوانان است و با استفاده از فضای مجازی بمباران می کند، بنابراین باید مواظب باشیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شرایط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ناامنی های موجود در کشور و همچنین آغازجنگ تحمیلی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ناامنی ها در کردستان آغاز شد و در تهران، شیراز و شهرهای مهم دیگر تیم های ترور بیداد می کردند.
وی ادامه داد: در آن زمان تحریم اقتصادی شده بودیم و همچنین کشور بودجه خاصی نداشت و در این شرایط بود که رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد؛ اما در زمان کوتاهی ارتش خود را آماده کرد و با حمایت های مردمی با ضد انقلاب مقابله کرد و سپاه هم در مقابل دشمن ایستاد؛ باید گفت که اگر سپاه نبود دشمن نمی گذاشت کشور پا بگیرد اما ارتش و سپاه سنگ تمام گذاشتند.
جانشین فرماندهی کل ارتش در ادامه بیان شرایط آغاز جنگ تحمیلی، اضافه کرد: شرایط ارتش و همچنین شرایط نیروی زمینی مساعد نبود، زیرا با کاهش مدت دوره سربازی، نقل و انتقالات بی رویه و همچنین واگذار نشدن اعتبارات برای نگهداری و کمبود آذوقه مواجه بودیم.
امیر پوردستان افزود: اما در مقابل رژیم عراق عمده اعتبارات کشور خودش را به خرید تجهیزات اختصاص داده بود و تا بن دندان مسلح بود و همچنین کشورهای مرتجع منطقه از هر جهت مانند تجهیزات آذوقه پول و نیروی انسانی از عراق حمایت می کردند .
وی با اشاره به این که در جنگ هایی که در قرن 20 رخ داد، شاهدیم که یک طرف آن امریکا و یک طرف هم شوروی بود اما در جنگ تحمیلی علیه ایران هر دو قطب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بودند اما رزمندگان اسلام با حمایت مردمی در مقابل دنیا ایستادند .
جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان خاطراتی در خصوص فرماندهان پیشکسوت ارتش گفت: با اقداماتی که شهید نامجو انجام داد اولین شهدای دانشجو شهدای دانشجوی ارتش بودند که به منطقه سوسنگرد و خرمشهر اعزام شدند و به همین دلیل بود که خرمشهر 34 روز مقاومت کرد .
وی تاکید کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس مسوولیت مرزها بر عهده نیروی زمینی ارتش بود و همچنین در روز دوم جنگ 140 فروند هواپیما اهداف را در عمق خاک عراق هدف قراردادند و سیلی محکم به دشمن زدند.
وی بیان کرد: همچنین نیروی دریایی ارتش در 70 روز اول جنگ تحمیلی کار عراق را یکسره کرد که دیگر جرات نکرد در آب های ایران حضور داشته باشد.
امیرسرتیپ پوردستان گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس ارتش دو میلیون و 500 هزار سرباز را اموزش داد و به جبهه فرستاد، سربازهایی که رشادت ها افریدند.
وی خطاب به نیروهای ارتش نیز گفت: امروز پرچم ارتش به دست شماست پرچمی که ریشه در عاشورا دارد و به فرموده امیرالمومنین (ع)، کسی نمی تواند این پرچم را حمل کند مگر این که اهل صبر و ایمان و دشمن شناس واقعی باشد.
این مراسم در مسجد امام خمینی (ره) در محل ستاد ارتش با حضور مسوولین نیروی های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13 مهر 1396، کدخبر: 82685754 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین