پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
رییس انجمن علمی حقوق ورزش ایران می‌گوید فقدان محیط‌های حقوقی مناسب در عرصه ورزش سبب به وجود آمدن مشکلاتی در این عرصه شده است که باید بر رفع این مشکل توجه ویژه‌ای داشت.
شعارسال: نادر شکری، در نخستین " همایش ملی حقوق ورزشی" طی سخنانی ، اظها‌ر کرد: از سال گذشته که پیشنهاد برگزاری چنین همایشی را به وزارت ورزش و جوانان دادیم، این امر مورد استقبال قرار گرفت و هدف ما از برگزاری این همایش بسترسازی لازم برای توسعه محیط حقوقی در ورزش است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: تلاش می‌کنیم تا به یک ادبیات مشترک در بین مدیران، مجریان و دست اندرکاران دست پیدا کنیم و به واسطه این همایش می‌خواهیم کارشناسانی را که سبب ارتقای توانمندی‌ها در بخش حقوقی ورزش می‌شود را گرد هم بیاوریم.

رییس انجمن علمی حقوق ورزش ایران با اشاره به این که گاهی اوقات شاهد ابهامات زیادی در بحث‌های حقوقی هستیم، گفت: وجود ابهامات مختلف در بحث حقوق ورزشی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. در این زمینه باید اندیشمندان به کمک مدیران اجرایی بیایند و ابهامات زیادی که وجود دارد را برطرف کنند.

شکری در ادامه خاطر‌ نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده فقدان محیط حقوقی لازم در ورزش ایران است که بتواند مسائل ورزشی مختلف را در بر بگیرد. به واسطه برگزاری چنین همایش‌هایی می‌خواهیم یک کالبد شناسی مناسب در مسائل حقوقی ورزش داشته باشیم تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

رییس انجمن علمی حقوق ورزش ایران افزود: ارتقای کمیته‌های انضباطی فدراسیون‌ها و همچنین ورود بخش خصوصی به ورزش یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود.

در بخش دیگری از این همایش زهرا ارسنگ، سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان، اظها‌ر کرد: وزارت ورزش و جوانان امسال بر روی افزایش کارایی در شفاف سازی، ارتقای سطح پاسخگویی، ترویج اعتماد و صداقت برای جلوگیری طرح دعاوی معارضان تلاش زیادی را کرده است.

سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان ا‌دا‌مه‌ داد: ما بر روی قوانین و اجرای آنها و همچنین حفظ حقوق مختلف توجه ویژه‌ای داریم. در این میان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با فراهم آوردن شرایط مناسب شاهد مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط اصل "44" قانون اساسی باشیم.

ارسنگ یکی دیگر از مشکلات موجود در این زمینه را نبود متخصصان عنوان کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در این بخش نبودن رشته دانشگاهی است و همچنین تربیت نشدن متخصصان از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم. تشکیل چنین همایش‌هایی می‌تواند به مقابله با چالش‌های موجود کمک کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ دوشنبه 28 دی 1394، کد مطلب: 94102816611، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین