پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کاخ گلستان نام مجموعه‌ای از بناهای تاریخی است که در زمان‌های مختلف ساخته شده و تکمیل گشته‌اند. این مجموعه از نظر معماری، جذب گردشگر و ارزش آثار هنری و تاریخی که در آن قرار دارد، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور است.

شعارسال: کاخ گلستان نام مجموعه‌ای از بناهای تاریخی است که در زمان‌های مختلف ساخته شده و تکمیل گشته‌اند. این مجموعه از نظر معماری، جذب گردشگر و ارزش آثار هنری و تاریخی که در آن قرار دارد، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور است که در تمام طول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی پرشماری است. کار ساخت این بنا از زمان شاه‌عباس صفوی آغاز گشت و تا زمان قاجار و ناصرالدین‌شاه قاجار که تحت تاثیر سفرهای اروپایی خود تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد، در دست تغییر و تکمیل بود. این بنا از نظر تاریخی شاهد وقایع بسیار مهمی همچون انقلاب مشروطه و تاج‌گذاری پهلوی اول و دوم بوده است. همچنین آثار هنری زیبایی مثل تخت مرمر، سنگ قبر ناصرالدین شاه قاجار که از شهرری به اینجا منتقل شده و آثاری از کمال‌الملک و سایر هنرمندان ایرانی و خارجی در این کاخ قرار دارند. بناهای زیبایی همچون شمس‌العماره و تالار آینه و عمارت بادگیر هم بسیار مورد توجه گردشگران است.

خلوت کریمخانی

آدرس

کاخ گلستان در تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ قرار دارد.

دسترسی

بهترین راه برای رسیدن به کاخ گلستان استفاده از مترو است. برای رسیدن به این مجموعه کافی‌ست در ایستگاه پانزده خرداد در خط یک مترو از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه در خیابان پانزده خرداد به سمت شرق بروید تا به خیابان داور برسید. ورودی کاخ گلستان در این خیابان قرار دارد و از ایستگاه مترو تا این ورودی تنها پنج دقیقه پیاده‌روی لازم است.

ایوان تخت مرمر

ورودی این مجموعه برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان است و برای تهیه بلیت بازدید از هر موزه باید مبلغ ۲۵۰۰ تومان بپردازید. گردشگران خارجی هم باید مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان ورودی و ۸۰۰۰ تومان برای دیدن هر یک از موزه‌ها به غیر از تالار اصلی با نرخ بلیت ۱۵۰۰۰ تومان، بپردازند. همچنین بازنشستگان کشوری و لشگری و دارندگان کارت منزلت به همراه یک نفر، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، آزادگان،‌ جانبازان و خانواده‌های محترم شهدا و بسیجیان با ارائه کارت شناسایی معتبر، می‌توانند از این موزه به غیر از ایام نوروز و پنجشنبه و جمعه هر هفته به صورت نیم‌بها دیدن کنند. بازدید نیم بهای ذکر شده در مورد دانشجویان و دانش‌آموزان به همراه استاد و با هماهنگی قبلی نیز صدق می‌کند. بازدید از موزه همه روزه به جز ایام سوگواری امکان‌پذیر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کجارو، تاریخ انتشار: 4تیر1395، کدخبر: 120009: www.kojaro.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین