پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در رم پایتخت ایتالیا، برجام را راه حلی برد - برد دانست که مانع از یک رویارویی نظامی خطرناک شده و متعلق به یک یا دو کشور نیست.

شعارسال: فدریکا موگرینی در بخشی از پیام تصویری خود به سمینار بین المللی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره همکاری های علمی و فنی در زمینه امنیت و منع گسترش هسته ای گفت: به توافق هسته ای با ایران توجه کنید. این توافق بدون اتحادیه اروپای قوی غیرممکن بود. ما تمام توان خود را در خدمت صلح قرار دادیم و این برای موفقیت مذاکرات ضروری بود.

توافق هسته ای ایران قدرت همکاری بین المللی را نیز نشان داد. از طریق دیپلماسی و گفت و گو به راه حلی برد – برد دست یافتیم؛ سنگ بنایی برای عدم اشاعه بنا نهاده و مانع بالاگرفتن یک (رویارویی) مخرب و خطرناک نظامی شدیم.

وی افزود: از دو سال پیش که به توافق دست یافتیم، آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اجرای توافق نظارت کرده که از جمله آنها انجام بازرسی ها بوده و پایبندی ایران را 8 بار تائید کرده است. 60 سال پس از تاسیس، آژانس حجتی برای همگی ما است. چرا که توافق کاملاً مرتبط با عدم اشاعه هسته ای است و به یک یا دو کشور متعلق نبوده و متعلق به تمام دنیا و همگی ما است.

در واقع توافق هسته ای ایران، قطعنامه شورای امنیت سارمان ملل است و توافق با ایران یکی از بدترین بحران های هسته ای دوران ما را خاتمه داده است.

موگرینی ادامه داد: اکنون که با یک تهدید هسته ای جدید و متفاوت از سوی کره شمالی مواجهیم، توان گشودن یک جبهه دیگر را نداریم. منفعت، مسئولیت و وظیفه ما حفظ توافق هسته ای با ایران و حرکت در جهت تقویت و نه تضعیف نظام جهانی عدم اشاعه است.

این سمینار بین المللی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره همکاری های بین المللی، علمی و فنی در زمینه امنیت و منع گسترش هسته ای برگزار می شود و در آن حدود 40 مقام یا چهره برجسته از چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا سخنرانی خواهند کرد.

طبق برنامه اعلام شده قرار است که رییس سازمان انرژی اتمی فردا در این نشست سخنرانی کند و سپس به دعوت رسمی بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان، ایتالیا را به مقصد لندن ترک کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 ، کدخبر: 82690080 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین